کد خبر: ۲۵۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 13
هتل ها و مسافرخانه ها بيشترين سهم يعني ۳۳ مورد ورشکستگي را داشته اند رستوران ها هم با ۱۳ مورد در رتبه بعدي قرار دارند فروشگاه هاي لباس و همه چيز فروشي ها با ۱۲ مورد نيز در رده بعدي هستند
شفاآنلاین>اجتماعی>يک شرکت تحقيقاتي در ژاپن مي گويد به خاطر تاثير ناشي از همه گيري جهاني ويروس کرونا بيش از ۱۳۰ شرکت اين کشور ورشکسته شده اند.

به گزارش شفاآنلاین، شرکت تيکوکو ديتا بانک ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد تا عصر روز گذشته ۸۱ شرکت اين کشور اعلام ورشکستگي کرده اند و ۵۲ شرکت ديگر نيز در فرآيند انحلال هستند بدين ترتيب در کل ۱۳۳ شرکت ورشکست شده اند.

گزارش مي افزايد هتل ها و مسافرخانه ها بيشترين سهم يعني ۳۳ مورد ورشکستگي را داشته اند رستوران ها هم با ۱۳ مورد در رتبه بعدي قرار دارند فروشگاه هاي لباس و همه چيز فروشي ها با ۱۲ مورد نيز در رده بعدي هستند.

اين شرکت تحقيقاتي مي گويد بسياري از صاحبان اين شرکت ها تصميم گرفته اند پيش از اينکه بدهي هاي سنگين بالا بياورند کسب و کار خود را تعطيل کنند.

گزارش مي افزايد حمايت بلند مدت از شرکت هاي کوچک و متوسط اهميت زيادي دارد چرا که احتمالا مدت بيشتري طول مي کشد تا فعاليت هاي تجاري دوباره رونق بگيرند.

يکي ديگر از صنايعي که در ژاپن به دليل کرونا آسيب جدي  ديده است شرکت هاي هواپيمايي هستند براي مثال شرکت هواپيمايي نيپون مي گويد شمار مسافرانش در ماه مارس در مقايسه با دوره مشابه سال گذشته کاهش چشم گيري داشته است.

در شرايطي که صنعت سفرهاي هوايي به دليل همه گيري جهاني ويروس کرونا دچار مشکلات جدي شده است، اين شرکت آمار و ارقام مربوط به پروازهاي خود را منتشر کرد.

به گفته نيپون تعداد مسافران پروازهاي بين المللي اين شرکت در ماه مارس بيش از ۷۲ درصد و تعداد پروازهاي داخلي نيز بيش از ۶۰ درصد کاهش داشته است.

پروازهاي بين المللي اين شرکت از ماه سپتامبر سال گذشته در حال رشد بود، اما شيوع ويروس کرونا ضربه اي ناگهاني به آن وارد کرد تعداد مسافران اين شرکت در ماه فوريه بيش از ۲۵ درصد کاهش داشت و در ماه پس از آن نيز با کاهش بيشتري مواجه شد.

شرکت نيپون مي گويد تا جايي که اسناد آنها نشان مي دهد نتايج اخير بيشترين افت طي تمام سال هاي فعاليت اين شرکت بوده است اين افت از کاهش مسافران اين شرکت طي شيوع ويروس سارس در سال ۲۰۰۳ و همينطور پس از زمين لرزه و سونامي سال ۲۰۱۱ ژاپن بيشتر بوده است.

در واکنش به محدوديت هاي مسافرتي داخل و خارج ژاپن، اين شرکت بيش از ۹۰ درصد ظرفيت پروازهاي بين المللي و داخلي خود را کاسته است شرکت مي گويد کاهش شديد تعداد مسافران در ماه آوريل و پس از آن غير قابل اجتناب شده بود.

شرکت هواپيمايي ژاپن ايرلاينز رقيب نيپون نيز مي گويد تعداد مسافرانش و همينطور تعداد مسافران گروه شرکت هاي آن در ماه مارس در پروازهاي بين المللي بيش از ۷۳ درصد و در پروازهاي داخلي بيش از ۵۷ درصد کاهش داشته است.تلويزيون دولتي چين
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: