کد خبر: ۲۵۷۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
دنياي پس از قرنطينه، دنياي جديدي است که از سرگيري فعاليت هاي اقتصادي و مبارزه براي مهار کرونا بايست به موازات هم پيش رود
شفاآنلاین>سلامت>فرانسوي‌ها امروز دوشنبه ( ۲۲ ارديبهشت) بعد از ۵۵ روز قرنطينه، در فضايي از ترس و اضطراب به تدريج به زندگي عادي خود باز مي‌گردند.

به گزارش شفاآنلاین،هرچند هنوز بسياري از مقررات سخت گيرانه و محدوديت هاي کرونايي به قوت خود باقي است و هنوز بسياري از کسب و کارها مانند رستوران ها، کافه ها، سينماها، هتل ها و موزه ها حداقل تا اوايل ماه آتي بسته هستند؛ اما بسياري از مغازه ها، کارخانه ها و کسب و کارهاي کم خطر از امروز بازگشايي مي شوند و چرخ اقتصاد فرانسه بعد از دو ماه دوباره به حرکت درمي‌آيد.

قرنطينه که در پي شيوع گسترده کرونا در فرانسه از ۱۷ مارس (۲۷ اسفند) آغاز شده با نتايج اميدوار کننده اي امروز به پايان مي رسد؛ در ۲۴ ساعت گذشته، در فرانسه تنها ۷۰ مورد فوتي ثبت شده که کمترين ميزان ابتلا از ابتداي شيوع کرونا در فرانسه بوده است.

به گزارش يورونيوز فرانسوي، قانون تمديد وضعيت اضطراري ملي در فرانسه که به تصويب پارلمان (مجلس سنا و ملي) اين کشور رسيده بود، به منظور بررسي در شوراي قانون اساسي، نتوانست در موعد مقرر منتشر شود؛ لذا بنا بر بيانيه کاخ اليزه، فرانسوي ها بر حسب احساس مسئوليت خود و نه بر اساس الزام آور بودن قانون، موظف به رعايت اين قانون جديد هستند.

استفاده الزامي از ماسک در داخل وسايل حمل و نقل عمومي مانند مترو، اتوبوس... در پاريس، به همراه داشتن محلول ضدعفوني کننده، اجباري بودن گواهي تردد از سوي کارفرما در حمل و نقل عمومي در ساعات اوج تردد، محدوديت تردد حداکثر تا شعاع 100 کيلومتري از منزل، رعايت فاصله گذاري اجتماعي در اماکن عمومي به منظور پيشگيري از موج دوم شيوع کرونا و ادامه دورکاري کارمندان براي جلوگيري از ازدحام در وسايل حمل و نقل عمومي از جمله مواردي است که مردم موظف هستند حسب احساس مسئوليت خود در قبال قانون جديد، آن را رعايت کنند.

ديروز روزنامه فرانسوي لوپوئن به نقل از وزير آموزش ملي فرانسه از بازگشايي ۸۶ درصد مدارس اين کشور براي ميزباني از يک و نيم ميليون دانش‌آموز از دوشنبه خبر داد.

همچنين شبکه تلويزيوني بي اف ام تي وي به نقل از "برونو لومر" وزير اقتصاد فرانسه گزارش داد : دنياي پس از قرنطينه، دنياي جديدي است که از سرگيري فعاليت هاي اقتصادي و مبارزه براي مهار کرونا بايست به موازات هم پيش رود.

طبق آمار اعلام شده تاکنون، از ابتداي شيوع کرونا در فرانسه، ۱۷۶ هزار و ۹۷۰ نفر به کرونا مبتلا شده اند. از اين تعداد ۲۶ هزار و ۳۸۰ نفر جان خود را از دست داده اند. ۵۶ هزار و ۲۱۷ نفر هم از بيماري همه گير کوويد-۱۹ بهبود يافته اند.فرانس 24
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: