کد خبر: ۲۵۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۷ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
اين شبکه اجتماعي رويکردي موردي درباره نحوه تصميم‌گيري با توييت‌ها خواهد داشت و فقط پست‌هاي مضر را حذف مي‌کند
شفاآنلاین>اجتماعی>شبکه اجتماعي توييتر شامگاه دوشنبه به کاربران در مورد انتشار اخبار نادرست و اختلاف برانگيز در مورد بيماري کوويد ۱۹ هشدار داد. 

به گزارش شفاآنلاین، موضعگيري شبکه توييتر در مورد اخبار نادرست، جديدترين موجي از سياست‌هاي سختگيرانه است که شرکت‌هاي فن‌آوري براي مقابله با شيوع اطلاعات غلط مربوط به ويروس کرونا اتخاذ کرده‌اند. 

رهبران شرکت توييتر اعلام کردند، اين شبکه اجتماعي رويکردي موردي درباره نحوه تصميم‌گيري با توييت‌ها خواهد داشت و فقط پست‌هاي مضر را حذف مي‌کند. 

براساس اطلاعيه شبکه توييتر، پست‌هاي کاربران در مورد کرونا با طبقه‌هاي بندي‌هاي هشدار آميز و خطرناک برچسب‌گذاري خواهند شد و معيار آنان راهنمايي کارشناسان بهداشت عمومي در مورد ويروس همه‌گيري کرونا است. 

نيک پيچلز استراتژيست ارشد جهاني شرکت توييتر در زمينه سياست‌هاي اين شبکه گفت که توييتر به طور مستقيم توييت‌ها را چک نمي‌کند بلکه برچسب‌هاي اخطار ممکن است کاربران را به سمت توييت‌هاي مجاز و وب سايت‌هاي بهداشت عمومي يا مقالات خبري هدايت کنند. 

حدود يکصد پزشک و کارشناس در عرصه‌هاي ويروس‌شناسي و بيماري‌هاي واگير از سراسر جهان هفته گذشته در نامه‌اي سرگشاده از شبکه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوک، توئيتر و گوگل خواستند که عليه پخش و نشر اخبار جعلي در مورد کرونا قاطعانه‌تر اقدام کنند. 

در اين نامه آمده است که جهان اين روزها تنها با يک اپيدمي طرف نيست بلکه با پديده‌ اينفودمي هم دست به گريبان است و دائم در معرض اطلاعات و داده‌هاي غلط و گمراه‌کننده قرار دارد، از تئوري‌هاي توطئه در مورد منشا کرونا گرفته تا راه‌حل‌هاي عجيب و غريب براي مقابله با شيوع يا مداواي آن. 

نامه در ادامه هشدار مي‌دهد که اطلاعات نادرست در مورد کرونا و بيماري ناشي از آن، کوويد ۱۹ گاه خطرناکتر از خود ويروس و بيماري هستند.آسوشيتدپرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: