کد خبر: ۲۵۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
همانطور که لينکلن گفته است ، مي توانيد برخي افراد را هميشه فريب دهيد اما نمي توانيد همه افراد را هميشه فريب دهيد
شفاآنلاین>اجتماعی>وزارت امور خارجه با واکنش شديد نسبت به انتقاد سياستمداران آمريکايي از نحوه برخورد چين با شيوع کرونا ، برخي ادعاهاي آمريکا را اتهامات مضحک قلمداد کرد.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت امور خارجه چين بخش زيادي از جلسات مطبوعاتي خود را در هفته گذشته صرف پاسخگويي و رد اتهامات سياستمداران آمريکايي بخصوص مايک پمپئو وزير خارجه آمريکا کرده که مدعي هستند چين اطلاعاتي را درباره ويروس کرونا مخفي کرده و منشاء اين ويروس آزمايشگاهي در ووهان بوده است.

پيشتر در ماه جاري ، يک رسانه دولتي چين يک فيلم انيميشن در تمسخر ادعاهاي آمريکا منتشر کرد . اکنون پکن جوابيه اي طولاني در رد "اتهامات مضحک" سياستمداران آمريکايي درباره شيوع کرونا منتشر کرده است.

اين متن 30 صفحه اي و 11 هزار کلمه اي که شنبه شب در وبسايت وزارت امور خارجه چين منتشر شده است ، جوابهاي مطرح شده در جلسات مطبوعاتي وزارت خارجه را تکرار کرده و با اشاره اي به آبراهام لينکلن رئيس جمهوري آمريکا در قرن 19 آغاز مي شود: همانطور که لينکلن گفته است ، مي توانيد برخي افراد را هميشه فريب دهيد اما نمي توانيد همه افراد را هميشه فريب دهيد.

اين جوابيه وزارت امور خارجه چين همچنين تلاش کرده تا درباره اين ادعا که شهر ووهان منشاء ويروس کرونا بوده است ابراز ترديد کند و در اين زمينه به گزارشهايي درباره زمان بروز احتمالي موارد کرونا در آمريکا اشاره کرده است.

 اين مقاله براي رد ادعاهاي مربوط به ساخته شدن ويروس در موسسه ويروس شناسي ووهان تاکيد مي کند که همه مدارک و شواهد حاکي است که اين ويروس ساخته دست بشر نيست و موسسه مزبور قادر به ساخت و ترکيب يک کرونا ويروس جديد نيست.

 مقاله وزارت خارجه چين همچنين اظهارنظرهاي دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا و پمپئو که ويروس کرونا بايد ويروس چيني يا ويروس ووهان ناميده شود را رد کرده و به اسناد سازمان بهداشت جهاني اشاره کرده که نام اين ويروس نبايد مربوط به کشور خاصي باشد.

جوابيه وزارت امور خارجه چين همچنين در رد اتهامات آمريکا مبني بر وقت کشي چين در اعلام خطر جهاني ، جدول زماني از ارائه اطلاعات چين به جامعه بين المللي به شکلي به موقع و شفاف را ارائه کرده است.

مقاله وزارت خارجه چين همچنين انتقادهاي غرب درباره نحوه برخورد با لي ونليانگ پزشک 34 ساله که براي هشدار درباره شيوع کرونا در ووهان تلاش کرده بود را رد و تاکيد کرده است که اين پزشک يک "افشاگر" نبوده و هرگز دستگير نشده است.اي بي سي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: