کد خبر: ۲۵۷۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 12
آمريکا در اقدام غير انساني پس از آغاز جنگ داخلي در سوريه در سال ۲۰۱۱ با تمرکز بر تحريم صنايع پتروشيمي سوريه، اين کشور را تحريم کرد
شفاآنلاین>سلامت>فيصل المقداد معاون وزير امورخارجه سوريه عصر دوشنبه تحريم يکجانبه آمريکا و متحدان اروپايي‌اش را غيراخلاقي، غيرانساني و مغاير با منشور سازمان ملل دانست و خواهان لغو اين تحريم‌ها براي مقابله سوريه و ديگر کشورهاي رو به توسعه با بيماري کرونا شد.

به گزارش شفاآنلاین، المقداد اين اظهارات را عصر دوشنبه در ديدار " اکجمال مختوموفا " نماينده جديد سازمان جهاني بهداشت در دمشق گفته است که استوار نامه خود را تقديم وزارت امورخارجه اين کشور کرد.

المقداد بر اهميت همکاري دولت دمشق و سازمان بهداشت جهاني به ويژه در دوران شيوع ويروس کرونا تاکيد کرد و اقدامات پيشگيرانه جامع دولت سوريه براي کنترل و مهار اين بيماري در سوريه را مورد تاکيد قرار داد.

المقداد بر ضرورت پايبندي سازمان بهداشت جهاني به تعهدات انساني و دوري از سياسي کردن اقدامات خود تاکيد و اقدامات آمريکا عليه اين سازمان را در شرايطي محکوم کرد که جهان با پيامد فاجعه بار اين بيماري دست به گريبان است.

نماينده سازمان بهداشت جهاني نيز ضمن آمادگي اين سازمان براي همکاري با دولت سوريه و در راستاي منافع شهروندان سوري در برابر چالش‌هاي بهداشتي گفت که از تمام اقدامات دولت دمشق در مقابله با کرونا حمايت مي‌کند و کمک‌هاي پزشکي لازم را به مردم سوريه ارائه مي‌دهد.

آمريکا در اقدام غير انساني پس از آغاز جنگ داخلي در سوريه در سال ۲۰۱۱ با تمرکز بر تحريم صنايع پتروشيمي سوريه، اين کشور را تحريم کرد.

دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا به تازگي اعلام کرد که واشنگتن از اين پس از سازمان جهاني بهداشت حمايت مالي نمي‌کند، زيرا به زعم ترامپ، اين سازمان به دقت در مورد ويروس کرونا اطلاع رساني نکرده است.

سازمان‌هاي جهاني همچون صندوق بين‌المللي پول و  سازمان جهاني بهداشت براي خدمات رساني به کشورهاي کرونازده در ميدان حضور دارند. اما دولت ترامپ با بي‌تدبيري در انجام وظيفه خطير اين سازمان‌ها که امروز بيش از هر روز ديگري وجودشان حياتي است؛ اخلال ايجاد مي‌کند.

ترامپ پرداخت مجدد کمک مالي آمريکا به سازمان جهاني بهداشت را به بررسي نحوه عملکرد صندوق بين‌المللي پول در ارتباط با شيوع کرونا موکول کرد.

رييس جمهوري آمريکا گفته بود، صندوق بين‌المللي پول در ارتباط با وضعيت بحراني جهان به واسطه شيوع کرونا خيلي ضعيف بوده و به طور مشخص در جهت تامين اهداف چين عمل کرده است.

پس از ‌آن کاخ سفيد به صندوق بين‌المللي پول اجازه برداشت از بخش"‌حق برداشت ويژه" را نداد. بخش "حق برداشت ويژه" يک دارايي ذخيره بين‌المللي براي روز مبادا است و در سال ۱۹۶۹ ميلادي براي کمک به کشورهايي از اعضا تشکيل شد که صندوق ذخيره ارزي‌شان خالي شده است.سانا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: