کد خبر: ۲۵۷۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۹ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
هزاران نفر در سراسر آلمان عليه اقدامات براي مهار همه گيري کرونا تظاهرات کرده و در اغلب اوقات حداقل مسافت توصيه شده از سوي دولت را نقض کردند
شفاآنلاین>سلامت>مردم آلمان در اعتراض به ادامه محدوديت‌هاي کرونايي که به مشکلات اقتصادي و گراني منجر شده‌است، دست به تظاهرات زدند.

به گزارش شفاآنلاین، آلمان در حالي که ميزان ابتلا به ويروس کرونا در آلمان بار ديگر افزايش يافته است، هزاران شهروند اين کشور عليه محدوديت ها تظاهرات کردند.

به دنبال اين اعتراضات حزب دموکرات آزاد، خواستار بررسي اقدامات انجام شده توسط دولت هاي فدرال و ايالتي در پارلمان شده است.

هزاران نفر در سراسر آلمان عليه اقدامات براي مهار همه گيري کرونا تظاهرات کرده و در اغلب اوقات حداقل مسافت توصيه شده از سوي دولت را نقض کردند.

اين در حالي است که طبق اعلام موسسه روبرت کخ، ميزان ابتلا به ويروس کرونا دوباره از سطح بحراني ۱ بالاتر رفته است.

بر اين اساس هزاران نفر در چندين شهر آلمان عليه محدوديت هايي که براي کنترل همه گيري اعمال شده است، تظاهرات کردند. يکي از نقاط کانوني اين اعتراضات شهر اشتوتگارت بود. در برلين، مونيخ و فرانکفورت نيز اعتراضاتي صورت گرفت.

در کلن «اوه ياکوب» رئيس پليس با انتقاد از رفتار تظاهرات کنندگان گفت: معترضان بارها از مردم خواسته اند تا ماسک هاي خود را بردارند و بدون نقاب وارد مغازه ها شوند.

بنابر اعلام موسسه کخ با توجه به نوسانات آماري، هنوز نمي توان ارزيابي کرد که آيا روند بيماري هاي جديد که طي چند هفته گذشته رو به کاهش بوده، ادامه داشته است. در چنين شرايطي کارکنان کشتارگاه ها، خواستار کنترل هاي سخت تر و شرايط اساسي کار بهتر شده اند. اتحاديه هاي کارگري احزاب سوسيال دموکرات و سبزها از شکايت هاي طولاني مدت انتقاد کرده و خواستار پايان فشار بالاي قيمت در توليد گوشت شده اند.

در همين حال وزير کار فدرال «هوبرتوس هايل» به مقامات رسمي ايالتي هشدار داد که به دليل اپيدمي کرونا، به ويژه در اسکان جمعي و هنگام مسافرت، الزامات حفاظتي به شدت شود.  

از سوي ديگر ميشائل تويرر، نايب رئيس گروه پارلماني به آژانس مطبوعات آلمان در برلين گفت: شکست هاي قابل توجهي توسط دولت هاي فدرال و ايالتي به ويژه در مرحله اوليه اين بيماري وجود داشته که بايد مورد تجزيه و تحليل و ارزيابي دقيق قرار گيرند.

وي خواستار تشکيل کميته تحقيق ويژه در اين خصوص و پاسخگويي به اذهان معترض شهروندان شده است.د پ آ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: