کد خبر: ۲۵۷۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۱ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 11
اگر کشورهاي عضو امروز تنها به فکر خود باشند و بودجه لازم اتحاديه اروپا را تامين نکنند، در آينده نزديک اين همسبتگي از بين خواهد رفت
شفاآنلاین>سلامت>رئيس پيشين کميسيون اروپا هشدار داد اقدام کشورهاي عضو اتحاديه اروپا در بستن مرزهاي خود براي جلوگيري از شيوع کرونا و مسدود نگه داشتن اين مرزها براي مدت طولاني، خسارات زيادي براي اين اتحاديه به دنبال خواهد داشت.

به گزارش شفاآنلاین،ژان کلود يونکر رئيس پيشين کميسيون اروپا امروز خواهان توجه و کمک مالي بيشتر کشورهاي عضو به اتحاديه اروپا شد.

وي گفت اگر کشورهاي عضو امروز تنها به فکر خود باشند و بودجه لازم اتحاديه اروپا را تامين نکنند، در آينده نزديک اين همسبتگي از بين خواهد رفت.

اين در حالي است که اتحاديه اروپا روز شنبه هفتادمين سالگرد «طرح شومان» را جشن مي گيرد. «روبرت شومان» وزير خارجه وقت فرانسه در ۹ مي ۱۹۵۰ پيشنهاد داد که صنايع ذغال سنگ و فولاد آلمان و فرانسه ادغام شوند که اين اقدام هسته اصلي اتحاديه اروپا محسوب مي شود و يونکر آن را ايده اي درخشان براي استفاده بهتر از اقتصاد مي داند.

يونکر پيش بيني ها درباره به سر رسيدن عمر اتحاديه اروپا به دليل بحران کرونا را نادرست خواند. وي که به عنوان يک وزير جوان از لوکزامبورگ در اولين شوراي وزيران اتحاديه اروپا در سال ۱۹۸۲ شرکت کرده افزود: از آن زمان، من حداقل هر ماه خوانده ام که اتحاديه اروپا نه تنها نفس نمي کشد بلکه در بستر مرگ است.

رئيس پيشين کميسيون اروپا واکنش هاي متفاوت دولت هاي اروپايي به کرونا را عاري از همکاري جمعي دانست و اقداماتي از قبيل کنترل هاي مرزي يکجانبه تحميل شده در منطقه شنگن ، جايي که در واقع آزادي سفر وجود دارد را به باد انتقاد گرفت.

به گفته يونکر بازارهاي منفرد اروپا با وجود مرزهاي آزاد به حيات خود ادامه مي دهند و 'هرکسي که مرزهاي خود را کنترل کند ، حتي اگر گاهي اوقات مردم آن را دوست داشته باشند ، بازار داخلي را در معرض خطر قرار مي دهد.

وي همچنين با تقدير از اقدامات «اورسولا فون در لاين» جانشين خود که سعي کرد مسيرهاي ترانزيت ها را در بازار داخلي بازنگه دارد گفت اين تقصير کميسيون اروپا نيست که کشورهاي عضو تصميمات يکجانبه گرفته و به شکل انفرادي به مقابله با بحران مي روند.د پ آ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: