کد خبر: ۲۵۷۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
سازمان جهاني بهداشت، هدايت شيوه واکنش ما به اين همه‌گيري را از طريق حمايت از کشورها برابر آمادگي و مقابله با اين ويروس و توجه ويژه به کشورهاي آسيب‌پذير برعهده دارد
شفاآنلاین>سلامت>آنتونيو گوترش دبيرکل سازمان ملل متحد، مقابله با شيوع ويروس کرونا را نيازمند واکنش جهاني بي‌سابقه‌ دانست و تاکيد کرد، کاهش کمک به سازمان جهاني بهداشت که براي چنين واکنشي تلاش مي‌کند، اقدامي بي‌موقع است.

به گزارش شفاآنلاین، همين که در نهايت دوران کوويد-۱۹ پايان يابد، زمان مناسبي وجود خواهد داشت تا به عقب بازگرديم و بررسي کنيم که چرا اين بيماري شيوع يافت و با چنين سرعت مخربي در جهان گسترش پيدا کرد.

همچنين به بررسي اين موضوع خواهيم پرداخت چگونه کساني که درگير اين بحران بودند به آن پاسخ دادند. درس‌هايي که ياد مي گيريم براي مقابله موثر با چالش هاي ديگري که ممکن است در آينده پديد آيد، ضروري خواهد بود.

وي اضافه کرد: اما اکنون زمان مناسبي براي اين کار نيست که منابع لازم براي عمليات سازمان جهاني بهداشت يا هر سازمان انسان‌دوستانه ديگري را در مبارزه با کرونا کاهش دهيم.

وي همه‌گيري کرونا را يک اتفاق «بي‌سابقه در زندگي ما» توصيف کرد و گفت: بنابراين به «واکنشي بي‌سابقه» نياز دارد.

دبيرکل سازمان ملل گفت: سازمان جهاني بهداشت، هدايت شيوه واکنش ما به اين همه‌گيري را از طريق حمايت از کشورها برابر آمادگي و مقابله با اين ويروس و توجه ويژه به کشورهاي آسيب‌پذير برعهده دارد.

وي بار ديگر خواسته خود را مبني بر آتش‌بس در دوران شيوع تکرار کرد و گفت: سازمان ملل با بيش از ۱۰ دولت و گروه‌هاي مسلح که متعهد به آتش‌بس شده بودند همکاري کرده تا تعهد آنها را عملي کند.

آوريل (فروردين) گذشته، دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريکا با قطع کمک مالي کشورش به سازمان جهاني بهداشت موافقت کرد و مدعي شد آژانس بهداشت سازمان ملل مانع از واکنش جهاني به اين همه‌گيري شده و اجازه داده درباره دامنه واقعي شيوع اوليه کوويد-۱۹ در چين مخفي شود.ريانووستي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: