کد خبر: ۲۵۷۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 10
برخي آزمايش هاي کرونا با تست هاي پليمري موسوم به «پي سي آر» انجام مي شود که در ژاپن بسيار کمتر از ديگر کشورهاي آلوده به کرونا بوده است
شفاآنلاین>سلامت>شيوع ويروس کرونا باعث انتقاد شديد مردمي از وزارت بهداشت ژاپن شده است مبني بر اينکه آزمايش هاي شناسايي مبتلايان در کشور بسيار کم بوده است.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت بهداشت اين کشور از روز نخست نيز مورد انتقاد بود که چنين آزمايش هايي را به صورت گسترده انجام نداده و باعث شده است تا شيوع وسيعتر شود.

برخي آزمايش هاي کرونا با تست هاي پليمري موسوم به «پي سي آر» انجام مي شود که در ژاپن بسيار کمتر از ديگر کشورهاي آلوده به کرونا بوده است.

از جمله در ايتاليا تست هاي پي سي آر براي ۳ هزار و ۱۵۹ نفر به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر و در آلمان ۳ هزار و ۴۴ نفر به ازاي يکصد هزار نفر است اما براي ژاپن ۱۸۸ مورد به ازاي هر ۱۰۰ هزار نفر است.

اما ظاهرا وزارت بهداشت مجبور شده است تحت انتقادهاي شديد اين رويه را تغيير دهد و بر اساس  گزارش اين روزنامه در روزهاي آينده شمار آزمايش ها در مراکز مختلف افزايش خواهد يافت.

تا قبل از اين آزمايش ها محدود به کساني بود که بايد دستکم ۴ روز متوالي تب بالاي ۳۷/۵ درجه داشته باشند اما وزارت بهداشت ژاپن اعلام کرده است کساني که تب دارند و سخت تنفس مي کننداز اين پس مي توانند براي آزمايش مراجعه کنند.

انتقادهاي وسيعي از نظام بهداشتي ژاپن شده است که به دليل انجام ندادن آزمايش هاي کافي نتوانسته است رد بسياري از مبتلايان را بگيرد و امکان داده است تا ويروس شايع شود.

يوريکو کويکه فرماندار توکيو از اينکه وزارت بهداشت ژاپن دست به چنين اقدامي زده و فرايند آزمايش ها را تسهيل کرده ، استقبال نموده است.ژاپن تودي
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: