کد خبر: ۲۵۶۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 07
صدراعظم آلمان با بیان اینکه هدف این کشور برای کُند کردن گسترش ویروس کرونا محقق شده و تمام مغازه‌ها می‌توانند با کاهش محدودیت‌ها بازگشایی شون
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>در حالی که تدابیر قرنطینه و محدودیت‌های رفت و آمد موجب کاهش شدید تولیدات اقتصادی و صنعتی در منطقه یورو شده است ، کشورهایی مانند آلمان و فرانسه در حال کاهش محدویت‌ها و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی هستند.

به گزارش شفاآنلاین، تولیدات صنعتی در دو اقتصاد بزرگ منطقه یورو در ماه مارس (اسفند – فروردین) به شدت کاهش یافت و تاثیرات فلج‌کننده تعطیلی در نیمی از این ماه برای کنترل شیوع ویروس کرونا را نشان داد. 

کاهش ۹.۲ درصدی تولیدات صنعتی در آلمان و کاهش ۱۶.۲ درصدی در فرانسه تازه‌ترین نشانه‌ها از شدت رکود تولیدات در اروپا است. این هشدار بخش صنعت یک روز پس از آن مشخص شد که دولت آلمان برخی محدودیت‌ها را کاهش داد و اطمینان داد که در حال کار روی طرحی برای آغاز مجدد فعالیت‌های اقتصادی است.

در کشور فرانسه نیز که قرار است امروز دولت این کشور جزئیات بیشتری از برنامه خود برای کاهش تدابیر محدودکننده کنترل کرونا را اعلام کند ، در ماه آوریل بهبود اندکی در فعالیت‌های کسب و کار حاصل شده است. 

بر اساس اعلام موسسه آماری "اینسی" (Insee) ، اقتصاد فرانسه هم‌اکنون ۳۳ درصد پایین‌تر از سطح عادی خود فعال است که تنها بهبود اندکی را نسبت به زمان آغاز محدودیت‌ها نشان می‌دهد که فعالیت اقتصادی ۳۶ درصد پایین‌تر از حالت عادی بود.

این در حالی است که کمیسیون اروپا دورنمای هولناکی برای سال جاری به تصویر کشیده است. پیش‌بینی‌های منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که منطقه یورو با بدترین رکود اقتصادی تاریخ خود رو به رو شده و اقتصاد آلمان با وجود حمایت‌های سخاوتمندانه از شرکت‌ها و خانوارها ۶.۵ درصد کوچک می‌شود.

با این حال این خطر هم وجود دارد که واقعیت حتی بدتر از پیش‌بینی‌ها باشد. شرکت خودروسازی "بی ام و" آلمان نیز همانند دیگر خودروسازها نرخ پیش‌بینی سود خود در سال جاری را پایین آورد و هشدار داد که این شرکت برای کسب درآمد مشکل خواهد داشت. شرکت هواپیمایی "لوفت‌هانزا" آلمان نیز در حال مذاکره با دولت برای طرح حمایتی چند میلیارد یورویی است.

بخش تولیدات آلمان بطور خاص در ماه مارس عملکرد بدی داشته و حجم تولیدات بیش از ۱۱ درصد کاهش داشته است . وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرده که ثبت سفارشات نزدیک به ۱۶ درصد کاهش داشته و انتظار می‌رود که تولیدات نیز کاهش بیشتری را تجربه کند. تولیدات فرانسه نیز در ماه مارس ۱۸.۲ درصد کاهش داشته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز چهارشنبه گفت که هدف این کشور برای کُند کردن گسترش ویروس کرونا محقق شده و تمام مغازه‌ها می‌توانند با کاهش محدودیت‌ها بازگشایی شوند. مدارس نیز برای دانش‌آموزان بزرگسال باز شده و تمام دانش‌آموزان به‌تدریج در جریان ترم تابستان مجاز خواهند بود به کلاس‌ها بازگردند. در آلمان حدود ۱۶۸ هزار نفر به کرونا مبتلا شدند که ۱۳۲ هزار نفر بهبود یافته و بیش از ۷ هزار نفر جان باختند. بلومبرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: