کد خبر: ۲۵۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 05
نویسنده :هانی خاشقجی
اگرچه بسیاری از بخش ها از بحران کرونا به شدت صدمه دیده اند، ولی برخی از بخش ها مانند بهداشت، آموزش ، تجارت الکترونیکی، فناوری و املاک و مستغلات نیز از آن منفعت برده اند
شفاآنلاین>سلامت>۱-بیماری عالمگیر کووید ۱۹ ظرف چند روز چهره جهان را تغییر داد، جوامع و دولت های شمار زیادی از کشورها را مختل کرد و ساختارهای اقتصادی و اجتماعی را در سراسر جهان به شدت تحت تاثیر خود قرار داد.

۲- جهان پس از کرونا همانند پیش از آن نخواهد بود ، زیرا کشورهای به ویژه کمتر توسعه یافته جهان خود را با پیامدهای اقتصادی بزرگی مواجه خواهند دید. 

۳-اقتصاد کشورهای مختلف بسته به میزان خسارات متحمله، باسرعت های مختلفی بهبود خواهند یافت. عربستان برای مقابله با این بیماری و پیامدهای آن مبلغ  ۱۲۰ میلیارد ریال سعودی اختصاص داده است. 

۴- اگرچه بسیاری از بخش ها از بحران کرونا به شدت صدمه دیده اند، ولی برخی از بخش ها مانند بهداشت، آموزش ، تجارت الکترونیکی، فناوری و املاک و مستغلات نیز از آن منفعت برده اند.

۵-دولت عربستان توجه ویژه ای را بر بخش املاک و مستغلات و حمایت از بخش خصوصی به ویژه در کسب و کارهای کوچک قائل شده است . بخش بهداشت و سلامت نیز با توجهات هرچه بیشتر دچار تحول خواهد شد تا در شرایط بحرانی بتواند نیازهای بیماران را مرتفع سازد. 

۶-از جمله درس هایی که باید از بحران کرونا آموخت، کنترل آلودگی هواست. اهمیت رفتار جمعی و همبستگی اجتماعی در کنترل آلودگی هوا مشهود است و نمی توان  بدون مشارکت و همکاری میان افراد، جوامع و کشورها بر هیچ بحرانی غلبه کرد.

۷- واکنش مناسب دولت ها، شرکت ها و افراد به این بحران و پیامدهای آن و همبستگی و همکاری میان آنها می تواند تاثیرات افول اقتصادی قابل انتظار و مدت آن را کاهش دهد و به ایجاد اقتصاد پایدارتر و قدرتمندتر منجر شود .سعودي گازت

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: