کد خبر: ۲۵۶۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
از خبرهای داغ مرتبط با کرونا و تمایل به انتشار آن ها، به عنوان حاملی برای انتقال بدافزارها استفاده شد
شفاآنلاین>سلامت>1- بر اساس پژوهش های شرکت امنیت سایبری کاسپرسکی، تهدید نامرئی کرونا علاوه بر دنیای واقعی، دنیا مجازی را نیز در بر گرفته است.  مجرمان فضای سایبری از بیماری کرونا برای فریب دادن کاربران و سازمان ها استفاده می کنند. 

2- ویتالی کاملوک، از مدیران این شرکت، در تشریح بر هم خورد فضای اطلاعاتی عادی سازمان ها در نتیجه کرونا، گفت هر روند مهم یا رویداد بزرگی در جهان واقعی بازتاب هایی در حوزه سایبری دارد. 

3- شکل های مختلف اجرای قرنطینه موجب استفاده کارمندان از شبکه های معمولاً حفاظت نشده خانگی شد و میزان حملات مجرمان مجازی را افزایش داد و امنیت کاربران معمولی را به دغدغه ای مهم تبدیل کرد. 

4- کاهش بودجه و هزینه های شرکت ها موجب روی آورن آن ها به راه حل های امنیتی ارزان تر و در نتیجه کاهش توان مقابله آن ها در صورت وقوع حمله سایبری شد. 

5- حمله در فضاهای مجازی در هرج و مرج حاصل از شیوع این ویروس راحت تر شده است. 

6- از خبرهای داغ مرتبط با کرونا و تمایل به انتشار آن ها، به عنوان حاملی برای انتقال بدافزارها استفاده شد. 

7- جالب اینجاست که آمار افزایشی بدافزارهای اینترنتی از هفته آخر ژانویه تا اواسط مارس، همزمان با اعمال قرنطینه، محدودیت رفت و آمد یا اقدامات ماندن در منزل در اروپا روند کاهشی گرفت.چرا که مجرمان اینترنتی هم مجبور بودند در خانه بمانند و زمان بیشتری را به مراقبت از خود در برابر کرونا اختصاص دهند. یکی دیگر از عوامل چنین کاهشی، تعطیلی بسیاری از شرکت ها در ابتدای کار به علت نبود ابزارهای لازم برای دورکاری بود. 

8- آمار ها نشان می دهد میزان جرایم اینترنتی در تعطیلات آخر هفته نیز کاهش داشته است. 

9- مجرمان اینترنتی از دستورهای دولتی در زمینه کرونا، کمک های نقدی سوی دولت، خبرهای مربوط به ساخت واکسن، موضوعاتی خیریه ای، پیشنهادتست های خانگی، اپلیکیشن های تشخیص ابتلا در موبایل، لوازم پزشکی پرمصرفی مانند ماسک و ضدعفونی کننده برای ترغیب کاربران به باز کردن بدافزارها استفاده می کنند. 

10- کالموک گفت متخصصان امنیت سایبری برای ممانعت از دست یافتن مجرمان اینترنتی به مقاصد خود دست به دست هم بدهند. 

11- ا«اتحادیه CTI کوید 19» سازمانی غیر انتفاعی متشکل از بیش 150 فرد و سازمان در سراسر جهان است که برای ردیابی تارنماهای جعلی و بدافزارهای مرتبط با کرونا و واکنش به حملات سایبری تلاش می کنند. بورنئو پست

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: