کد خبر: ۲۵۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
اووه پارپارت؛
در تائید دیدگاه مخالفان قرنطینه باید گفت که دولت سوئددر این کشور قرنطینه اعلام نکرد و درصد تلفات ناشی از کرونا در این کشور نیز همانگونه که نمودار موسسه رابرت کخ نشان داده شده کمتر از یک در صد بوده است
1- قرنطینه کردن نیمی از جمعیت جهان برای مقابله با گسترش ویروس کرونا اقدامی جنون امیز توصیف شده است اما این اصطلاح از سوی کسانی که نظریه های توطئه را جدی میگیرند، وب سایت هایی که جنگ طلبی را تبلیغ می کنند،  یا ترامپ ، ابداغ نشده است.
 
2- اصطلاح قرنطینه جنون آمیز را استفان هومبورگ، استاد دانشگاه لیبنیز آلمان در مصاحبه ای که یوتیوب آنرا منتشر کرده برای توصیف خانه نشین کردن چهار و نیم میلیارد جمعیت جهان ابداغ و به کار برده است. 

3- دیدگاه این پرفسور آلمانی که از سوی افراد و شخصیت های مختلف و نمانیدگان پارلمان المان نیز مطرح شده است بر یک نمودار ساده توسط موسسه رابرت کج استوار است. این موسسه نهاد مسئول کنترل و پیشگیری از بیماری ها در المان است. 

4- این نمودار نشان دهنده تعداد کسانی است که هر فرد آلوده به یک بیماری عفونی می تواند آلوده کند. این نمودار نشان می دهد در روز 23 مارس که دولت آلمان تدابیر شدیدی را برای مهار کرونا به اجرا دار آورد حتی به یک نفر نیز نمی رسید یعنی اینکه تعداد کسانی که آلوده می شدند در حال کاهش بود. با خانه نشین کردن شهروندان و به تعطیلی کشاندن کسب و کارها ، این درصد به هیچ وجه کاهش نیافت.  

5- این استاد دانشگاه قبل از برقراری قرنطینه در مصاحبه ای به تعطیلی کشاندن فعالیت های اقتصادی و خانه نشین کردن شهروندان را اقدامی بیهود و به شدت زیانبار توصیف کرده بود.

 وی اظهار نظر کارشناسان موسسه رابرت کخ را در زمان اعلام قرنطینه مبنی بر اینکه بر اثر کرونا بین 300 هزار تا یک میلیون پانصد هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد، بسیار اغراق آمیز توصیف کرده بود. به گفته وی رقمی را که موسسه کخ اعلام کرده نشان میداد که درصدمرگ میز 24 درصد خواهد بود.

6- سخنان پرفسور استفان هومبورگ در باره ابلهانه بودن اعلام قرنطینه سراسری اکنون از سوی بسیاری از متخصصان عرصه پزشکی مورد تائید قرار گرفته است. یک استاد آسیب شناسی  دانشگاه هامبورگ می گوید کالبد شکافی بیش از 150 نفر از قربانیان کرونا نشان میدهد 80 درصد جان باختگان دارای بیماری های قلبی بوده و سن آنها نیز بیش از 80 سال بوده است. 

7- این استاد دانشگاه نیز گفته است که کرونا بیماری چندان مرگباری نیست و تلفاتی که به این بیماری نسبت داده می شود اغراق آمیز است.  اما مرکل صدر اعظم آلمان در پاسخ به انتقادها از عملکرد دولت خود در قرنطینه کردن شهروندان و تعطیل کردن کسب و کار دفاع کرد. 

8- در تائید دیدگاه مخالفان قرنطینه باید گفت که دولت سوئددر این کشور قرنطینه اعلام نکرد و درصد تلفات ناشی از کرونا در این کشور نیز  همانگونه که نمودار موسسه رابرت کخ نشان داده شده کمتر از یک در صد بوده است. آسیا تایمز 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: