کد خبر: ۲۵۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
نویسنده؛يوتا سامرباور
در روسیه گزارش های فراوانی که اغلب مبدا انتشار آن ناشناس هست، از کمبود ماسک و تجهیزات مراقبتی در شبکه های اجتماعی و رسانه های مستقل منتشر می شوند که نشان می دهند برخلاف ادعای دولت روسیه، این کشور برای بحران کرونا آماده نیست
شفاآنلاین>سلامت>بررسي ها نشان مي دهد روسیه در مرکز بحران کرونا قرار دارد. شمار رسمی مبتلایان تا روز شنبه، 124 هزار نفر بوده است. تعطیلی مشاغل با حفظ دستمزد در این کشور تا 11 ماه مه ادامه دارد. شهردار مسکو نیز محدودیت های سختگیرانه عبور و مرور را تا آن زمان تمدید کرده است.

به گزارش شفاآنلاین،مسکو با داشتن بیش از نیمی از موارد ابتلا، کانون اپیدمی به شمار می رود. براساس برآوردها، دو درصد از جمعیت شهر یعنی حدود 250 هزار نفر می توانند به این ویروس آلوده شوند.

علاوه بر نخست وزیر میخائیل میشوستین، وزیر ساخت و ساز و مسکن روسیه نیز به کووید 19 مبتلا شده و هر دو در بیمارستان ها تحت مراقبت هستند.

در روسیه گزارش های فراوانی که اغلب مبدا انتشار آن ناشناس هست، از کمبود ماسک و تجهیزات مراقبتی در شبکه های اجتماعی و رسانه های مستقل منتشر می شوند که نشان می دهند برخلاف ادعای دولت روسیه، این کشور برای بحران کرونا آماده نیست.

مقامات همواره تأکید می كنند كه اوضاع تحت كنترل است: اخیرا یک بیمارستان جدید افتتاح شده، بخش های بیشتری به بیماران کووید 19 اختصاص یافته و ساخت کلینیک های جایگزین دیگری نیز در حال برنامه ریزی است. در حالی که برخی بیمارستان ها از امکانات خوبی برخوردار هستند، بسیاری دیگر فاقد ملزومات می باشند.

از آنجا که شمار کارکنان عادی کافی نیست، اکنون چند صد دانشجوی پزشکی باید در کلینیک های مسکو وحتی در منطقه به اصطلاح قرمز، یعنی در بخش بیماران کووید 19 کمک و فعالیت کنند. مقامات این اقدام را با مشورت دانشکده های پزشکی قانونی انجام داده اند و به دانشجویان ترم های بالاتر مبلغی معادل 1200 یورو می دهند.

متأسفانه بسیاری از پزشکان فوت کرده، بسیاری دیگر نیز بیمار هستند وهیچ برنامه مشخصی برای جایگزینی آنها وجود ندارد. استفاده از دانشجویان نیز کاملا داوطلبانه نیست: این کار یک دوره کارآموزی یک ماهه محسوب شده و اجباری است.دي سايت (آلمان)
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: