کد خبر: ۲۵۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
کشورهاي جهان، طرح ها و برنامه هاي گوناگوني براي کاربرد چنين تست هايي به منظور شناخت بهتر کوويد -۱۹ و همچنين شناسايي افراد مبتلايي دارند که يا نشانه هاي حادي از خود بروز نداده اند و يا اصلا نشانه اي ندارند
شفاآنلاین>سلامت>شرکت داروسازي روشه سوئيس روز يکشنبه اعلام کرد که مجوز اضطراري سازمان غذا و داروي آمريکا را براي کاربرد تست تشخيص پادتن در بدن افراد مبتلا به ويروس کرونا، دريافت کرده است.

به گزارش شفاآنلاین، دولت ها، شرکت ها و کسب و کارها و افراد، در پي دستيابي به چنين تست هاي خوني هستند تا به آنها در شناسايي بهتر و بيشتر افرادي که احتمالا مبتلا به اين بيماري بوده اند و يا احتمالا داراي مصونيت هستند، با هدف طراحي بالقوه راهبردهايي براي پايان دادن به قرنطينه ها و تعطيلي هايي که آسيب هاي بسياري به اقتصادهاي جهان زده است، کمک کند.

روشه پيش از اين قول داده بود تست پادتن را تا اوايل ماه مه (ميانه ارديبهشت ماه) آماده و عرضه کند و تا ماه ژوئن مقدار توليد ماهانه آن را تا ميليون ها عدد بالا ببرد.

اين شرکت مستقر در باسل سوئيس که به صورت جداگانه سرگرم ساخت تست هاي مولکولي براي شناسايي افراد داراي ابتلاي فعال به بيماري کوويد – ۱۹ است، اعلام کرده است که تست پادتن توليدي آن به نام "الکسيس آنتي سارس کوو – ۲" داراي نرخ ويژگي ۹۹.۸ درصد و حساسيت ۱۰۰ درصد است.

 اين نسبت به آشکار شدن اين موضوع کمک مي کند که آيا فرد در معرض بيماري تنفسي کوويد - ۱۹ ناشي از ويروس کرونا قرار گرفته و در بدن وي پادتن هايي براي روياوريي با اين ويروس ساخته شده است يا نه.

شرکت هاي ديگري مانند ابوت لابراتواريز مستقر در آمريکا، بکتون ديکينسون اند کو و دياسورين ايتاليا نيز آزمايش هاي تشخيص پادتن هايي را توليد کرده اند که پس از تماس فرد با اين ويروس، در بدن ساخته مي شود. دياسورين و ابوت اخيرا مجوزهاي اضطراري دولت ايالات متحده را براي آزمايش محصولاتشان دريافت کرده اند.

کشورهاي جهان، طرح ها و برنامه هاي گوناگوني براي کاربرد چنين تست هايي به منظور شناخت بهتر کوويد -۱۹ و همچنين شناسايي افراد مبتلايي دارند که يا نشانه هاي حادي از خود بروز نداده اند و يا اصلا نشانه اي ندارند.

به گزارش روز شنبه شبکه اسکاي نيوز، با صدور مجوز وزارت بهداشت انگليس، محققان اين کشور آزمايش‌هاي باليني پلاسما درماني براي بيماران مبتلا به کوويد-۱۹ را آغاز کرده اند.

در اين روش پلاسماي خون افراد بهبود يافته از بيماري به افراد مبتلا تزريق مي‌شود. پلاسماي گرفته شده حاوي پادتن‌ (آنتي بادي) هايي است که سيستم ايمني بدن افراد را در مقابل ويروس کرونا تقويت مي‌کند.  کل اين فرايند ۴۵ دقيقه طول مي‌کشد و چنانچه آزمايش‌ها موفقيت‌آميز باشد طرح ملي جمع‌آوري پلاسماي خون بهبوديافتگان براي درمان ۵ هزار بيمار آغاز خواهد شد.

سازمان ملي خدمات بهداشت انگليس اميدوار است در يک ماه ‌آينده ۱۰ هزار واحد پلاسما جمع‌آوري کند.  به نوشته نشريه اينديپندنت، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ بيمار بهبوديافته از کرونا، براي مشارکت در اين طرح اعلام آمادگي کرده‌اند.  

دکتر «مانو شانکار» از بيمارستان سنت توماس، مکاني که اين پروژه در حال اجراست، مي‌گويد: ما در اين روش تلاش مي‌کنيم بيماران را با استفاده از آنتي‌بادي افرادي که از کرونا بهبود يافته‌اند در برابر اين ويروس محافظت کنيم.

«مت هنکوک»  وزير بهداشت انگليس نيز با ادعاي برخورداري اين کشور از دانشمندان پيش‌رو در زمينه علوم پزشکي،  اميدوار است اين روش درماني نقطه عطفي براي درمان بيماران مبتلا به کرونا شود.

بر اساس اين گزارش، اهداکنندگان خون بايد دست‌کم ۲۸ روز از بهبودي آن‌ها پس از ابتلا به کرونا گذشته باشد؛ آنها همچنين بايد بين ۱۶ تا ۶۶ سال سن داشته باشند و باردار يا دچار بيماري قلبي نباشند. اجراي اين روش بايد با رضايت بيمار باشد و در خصوص کساني به کار گرفته شود که در خطر مرگ هستند.

چين با استفاده از همين روش توانست جان بسياري از مبتلايان به ويروس کرونا را نجات دهد.  

پيش از اين، همين روش در دوره همه‌گيري ويروس "سارس" و "اِبولا" براي کاهش عارضه‌هاي بيماري و کساني به کار گرفته مي شده که بايد در بيمارستان‌ها بستري مي‌شدند.

 وخامت اوضاع سبب شده دولت انگليس روند کشف واکسن کرونا را توسط دانشمندان دانشگاه‌هاي آکسفورد و ايمپريال کالج با جديت بيشتري دنبال کند. براين اساس براي سرعت بخشيدن به روند کشف واکسن،  گروه ويژه‌اي متشکل از نمايندگان دولت، صنايع، محققان، دانشگاهيان و نهادهاي ناظر را تشکيل داده‌ است. دانشمندان اين کشور اميدوارند تا پاييز سال جاري ميلادي، واکسن اين بيماري را کشف و توليد انبوه کنند.

تاکنون حدود سه ميليون و ۵۰۰ هزار تن در سراسر جهان به ويروس کرونا و بيماري کوويد – ۱۹ مبتلا شده و از اين شمار، نزديک به ۲۵۰ هزار تن جان خود را از دست داده اند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: