کد خبر: ۲۵۶۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
آمار مبتلايان به کرونا در برزيل طي روز گذشته حدود پنج درصد و فوتي‌ها حدود چهار درصد رشد داشت
شفاآنلاین>سلامت>شمار مبتلايان به کرونا در برزيل بيش از ۱۰۰ هزار نفر افزايش يافت.

به گزارش شفاآنلاین، وزارت بهداشت برزيل روز گذشته(يکشنبه) اعلام کرد که با شناسايي ۴۵۸۸ مورد جديد ابتلا به کرونا، شمار کل کرونايي‌ها در برزيل فراتر از ۱۰۰ هزار نفر افزايش يافت.

تاکنون ۱۰۱ هزار و ۱۴۷ نفر در سراسر برزيل به کرونا مبتلا شده‌اند که ۷۰۵۱ نفر فوتي داشته است.

آمار مبتلايان به کرونا در برزيل طي روز گذشته حدود پنج درصد و فوتي‌ها حدود چهار درصد رشد داشت.

پيش از اين انتقادها از ژائير بولسونارو رئيس‌جمهوري برزيل در مورد رويکردش در قبال شيوع کرونا افزايش يافته بود.

تا پيش از همه‌گيري کرونا، انتقادهايي عليه عملکرد ژائير بولسونارو مطرح بود و پس از شيوع اين ويروس رويکرد رئيس‌جمهوري برزيل جنجال‌هايي را به راه انداخت. وي به اعمال محدوديت‌هاي اجتماعي براي مهار شيوع کرونا اعتقادي نداشت و به همين دليل اکثر کارشناسان حوزه بهداشت ضمن هشدار نسبت به عواقب اين سياست‌هاي بولسونارو، بي‌توجهي نسبت به اين چالش جهاني را متوجه رئيس‌جمهوري برزيل مي‌دانند.

ترامپ برزيل اواخر فروردين ماه وزير بهداشت اين کشور را به دليل اصرار بر قرنطينه براي مبارزه با کرونا برکنار و بلافاصله جانشين وي را تعيين کرد. وي که فاصله‌گذاري اجتماعي را براي اقتصاد مضر مي‌داند، در يک سخنراني تلويزيوني گفت که وزير بهداشت برکنار شده در مورد نحوه مقابله با کرونا به مساله بيکاري توجه نداشت.

بولسونارو کرونا را «يک آنفلوانزاي کوچک» خوانده و از فرمانداران ايالت‌ها به دليل اجراي قرنطينه انتقاد کرده است. در اين بحبوحه شماري از وزيران بهداشت سابق برزيل، اقدامات رئيس‌جمهوري اين کشور را در بي‌اهميت جلوه دادن بحران کرونا و عدم رعايت توصيه‌هاي بهداشتي که مي‌تواند زندگي مردم به خطر بياندازد، محکوم کرده و از وي نزد سازمان ملل متحد شکايت کردند.رويترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: