کد خبر: ۲۵۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۲ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020May 04
چنانچه آزمايش کروناي يکي از کاربران اين اپليکيشن مثبت باشد، پيامي کد شده به افراد ديگري که ممکن است با آن فرد در تماس بوده باشند، ارسال مي شود و اطلاعاتي در مورد اقدامات بعدي در اختيارشان قرار مي گيرد
شفاآنلاین>سلامت>سربازان وظيفه ارتش سوئيس مسئوليت مقابله با کرونا و جلوگيري از شيوع مجدد آن را با استفاده از يک اپليکيشن تلفن هوشمند برعهده مي‌گيرند.

به گزارش شفاآنلاین، اين اپليکيشن افرادي را که به طور غيرعمد از مسير افراد مبتلا به کرونا عبور کرده باشند، رديابي مي کند.

در آزمايش ميداني اين اَپ، سربازان پياده نظام ارتش روز عادي خود را با تمرين هاي فيزيکي، مطالعات تئوري و تيراندازي به اهدافي با فاصله ۳۰۰ متري مي گذرانند.

سيمون روش مهندس نرم افزار برنامه اپليکيشن هوشمند «يوبيک» به خبرگزاري فرانسه گفت: قبلا آزمايش ها در سطح لابراتواري انجام مي شد و اکنون ما اطلاعات مربوط به عملکرد اين اَپ در دنياي واقعي را جمع آوري مي کنيم.

آزمودن اين اپليکيشن در محيط نظامي، محک خوبي است، زيرا برخلاف غيرنظاميان، نظاميان همچنان اجازه دارند در مجاورت هم با يکديگر تعامل داشته باشند.

چنانچه آزمايش کروناي يکي از کاربران اين اپليکيشن مثبت باشد، پيامي کد شده به افراد ديگري که ممکن است با آن فرد در تماس بوده باشند، ارسال مي شود و اطلاعاتي در مورد اقدامات بعدي در اختيارشان قرار مي گيرد.

نظر به اينکه محدوديت هاي قرنطينه در سوئيس به تدريج در حال لغو شدن است، هدف از استفاده از اين روش، شکست زنجيره انتقال ويروس و جلوگيري از گسترش هرچه بيشتر آن است،

درپي جان باختن بيش از يک هزار و ۴۰۰ نفر در سوئيس براثر ابتلا به کرونا و مبتلا شدن ۳۰ هزار تن در اين کشور به اين ويروس، سوئيس اکنون بر اين باور است که ويروس را در کنترل مديريت شده خود دارد.

به گفته «متياس ايگر» رئيس نيروي اقدام علمي کوويد – ۱۹ دولت سوئيس، نتايج دو مطالعه نشان مي دهد که حدود ۶۰ درصد از مردم اين کشور از اين اپليکيشن استفاده خواهند کرد، رقمي قابل توجه که تاثيرگذاري اين برنامه را دوچندان مي کند.

در اين ميان، شرکت داروسازي «روشه» سوئيس اعلام کرد که مجوز اضطراري سازمان غذا و داروي آمريکا براي کاربرد تست تشخيص پادتن در بدن افراد مبتلا به کرونا را دريافت کرده است.

دولت ها، شرکت ها و مشاغل و افراد، در پي دستيابي به چنين تست هاي خون هستند تا به آنها در شناسايي بهتر و بيشتر افرادي که احتمالا مبتلا به اين بيماري بوده اند و يا احتمالا داراي مصونيت هستند، با هدف طراحي بالقوه راهبردهايي براي پايان دادن به قرنطينه ها و تعطيلي هايي که آسيب هاي بسياري به اقتصادهاي جهان زده است، کمک کند.خبرگزاري فرانسه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: