کد خبر: ۲۵۵۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 2020April 22
فرد مبتلا به کرونا با خود قرنطینگی کامل به دور از خانواده علاوه بر حفظ جان دیگران از عکس العمل‌ها و واکنش‌های متفاوت با تاثیر روانی دور می‌ماند
شفاآنلاین>سلامت>یک بیمار ۳۴ ساله مبتلا به کرونا از اهواز که به تازگی از دام این بیماری رهایی یافته‌است ماجرای ابتلا و جوانب مختلف آن را تا مرحله بهبودی و درمان روایت کرد.

به گزارش شفاآنلاین،محمد ملک زاده از جمله مبتلایانی که ویروس کرونا را شکست داده ماجرای ابتلای خود را اینگونه توضیح می‌دهد: ۲۲ اسفند ماه بود که علائمی مانند بدن درد و تب در بدنم بروز پیدا کرد و تصورمن این بود که مانند سرماخوردگی‌های معمولی است و جدی نگرفتم.

وی افزود: ۲۴ اسفند ماه بود که قصد سفر به اصفهان را داشتم و علائم بیماری با شدت و ضعف در من نمایان بود به گونه ای که تب همراه با تعریق داشتم و پیشانی خود را مرتب پاک می‌کردم، یکی از دوستانم با مشاهده وضعیت نامناسب جسمانی مرا از این سفر منع کرد اما خیال می‌کردم که گذرا است و برطرف می‌شود.

ملک زاده ادامه داد: در میانه راه در جاده حال عمومی من با بالا رفتن تب، سردرد و بدن درد بدتر شد و در آن موقعیت هیچ داروخانه و یا امکاناتی در دسترس نبود به ناچار با همان شرایط مسیر را ادامه دادم و به محض رسیدن به اصفهان ۲ قرص مسکن استفاده کردم و فقط درد سرم کمی بهبود یابد.

این فرد بهبود یافته از ویروس کرونا توضیح داد: چند بار در اصفهان به پزشک مراجعه کردم اما بیماری را سرماخوردگی عنوان کردند و گفتند مشکلی نیست. اما حالم هر روز بدتر می شد و بهبودی پیدا نمی‌کردم . بعد از گذشت هشت روز از بروز علائم  به بیمارستان مراجعه کردم که بعد از انجام سی تی اسکن و آزمایش خون مورد را مشکوک اعلام کردند.

ملک زاده اظهار داشت: بعد از معاینه توسط یک پزشک و بررسی علائم و مراحل تشخیص کرونا اعلام شد اما چون در آن زمان تب قطع شده بود و اکسیژن خونم کافی بود با وجود نامه بستری من را به قرنطینه خانگی توصیه کردند و گفته شد که در حال حاضر ناقل هستید ولی یک شب تا صبح در بیمارستان بستری بودم سرم و آنتی بیوتیک استفاده کردم.

این فرد بهبود یافته از کرونا توضیح داد: سرفه هایم بدتر شد و تا هشتم فروردین که کمی حالم بهتر شده بود به اهواز برگشتم و یک هفته پیش کامل حس بهودی و سلامتی داشتم.

وی ادامه داد: برخی اصرار داشتند کسی از بیماری من خبردار نشود اما من مخالفت کردم چون اطرافیان برای حفاظت از خود باید مطلع می‌شدند.

ملک زاده  در خصوص علت احتمالی ابتلای خود گفت: نحوه فعالیت شغلی من به اینگونه است که روزانه با مراجعان زیادی سر و کار دارم یکی از احتمالات من این است که شاید ویروس از یکی از مراجعان به من سرایت کرده باشد.

این فرد بهبود یافته از کرونا ادامه داد: احتمال دیگر این است که در دفتر محل کار بنده یک فرد با علائم سرماخوردگی و تب حضور داشت که شاید وی نیز بیمار ناقل یا با علائم خفیف بوده و امکان انتقال را داشته است.

وی اضافه کرد: ضعف بدنی در کمک به تشدید بیماری و بروز بیشتر علائم آن نقش داشت چرا که چند روز خواب کافی ومناسب نداشتم و مشغله زیادی را تحمل کردم.

ملک زاده در ادامه گفت: متاسفانه یکی از اطرافیان که قبل از تشخیص بیماری ارتباط نزدیک با من داشت  مبتلا شد و همچنان درگیر است و تجربه خود را از این بیماری برای بهبودی در اختیارش قرار دادم.

این جوان اهوازی که کرونا را شکست داده است در خصوص نحوه خود مراقبتی توضیح داد: چند روزی در کنار خانواده بودم اما بعد از آن با توجه به شرایط به دور از خانواده به تنهایی در محلی بسر بردم، با توجه به تجویز داروها هر دارویی که حال من را بهتر میکرد مصرف می‌کردم، اشتها نداشتم و از غذا متنفر بودم.

وی در خصوص وضعیت روحی و نحوه برخورد خود با این بیماری اظهار داشت: فرد مبتلا به کرونا با خود قرنطینگی کامل به دور از خانواده علاوه بر حفظ جان دیگران از عکس العمل‌ها و واکنش‌های متفاوت با تاثیر روانی دور می‌ماند.

ملک زاده افزود: از بیماری ترسی نداشتم چون رو به بهبود بودم و هرکسی در صورت ابتلا نمی میرد اما در دوران قرنطینه فقط خودم می‌توانستم به خودم کمک کنم.

این فرد بهبود یافته از ویروس کرونا گفت: به طور مرتب نمی‌خوابیدم، قدم می‌زدم و روزی۲ بار دوش آب گرم می‌گرفتم و سعی می کردم روحیه خودم را حفظ کنم.

وی ادامه داد: در مورد نحوه تقویت سیستم ایمنی و راههای بهبودی مطالعه میکردم اما آمار مبتلایان به این بیماری را به طور مرتب بررسی نمی‌کردم چون در آن شرایط  واقعا تاثیر منفی داشت.

ملک زاده بیان کرد: باید با این بیماری مانند یک آنفلوآنزای شدید برخورد شود در این صورت روی روحیه تاثیر منفی نمی گذارد و بهتر می‌توان با آن روبرو شد.

این جوان اهوازی گفت: این بیماری برای من فرصت فوق العاده برای باز اندیشی تفکر و شیوه زندگی بود و تصمیم گرفتم بیشتر به خودم توجه کنم و برای سلامتی خودم بیشتر ارزش قائل باشم.

وی ادامه داد: پیش از این بیمار کار اولویت زندگی من بود و اما در حال حاضر در هر شرایطی احساس خستگی کنم به منزل رفته و استراحت می‌کنم یعنی سلامتی را اولویت می‌دانم.

به گفته سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان نگران‌کننده بوده و نشان می‌دهد فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشده و برخی افراد با اقدامات سهل‌انگارانه باعث گسترش بیماری در جامعه شده‌اند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: تا هفته گذشته روزانه ۳۰ تا ۴۰ مورد جدید ابتلا به کرونا در خوزستان شناسایی می‌شد اما با بالا رفتن ظرفیت آزمایشگاهی در خوزستان نمونه‌گیری‌ها بر اساس پروتکل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مراکز جامع سلامت با هدف بیماریابی بیشتر و در بیمارستان‌ها با هدف تشخیص بیماران انجام می‌شود که در بالا رفتن آمار روزانه در خوزستان نقش دارد.

وی افزود: هم اکنون سه آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا شامل ۲ مورد در اهواز و یک مورد در دزفول فعال است و یک آزمایشگاه نیز پنجشنبه هفته جاری در آبادان به بهره‌برداری می‌رسد.

ویروس کرونا که نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند. ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: