کد خبر: ۲۵۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۵ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 21
شفا آنلاين-پوست، خارجی ترین محافظ بدن است و مراقبت از آن اهمیت ویژه‌ای دارد و از آنجایی که پوست صورت لطافت بیشتری دارد، مراقبت خاصی را هم می‌طلبد و نوع خاص این مراقبت، رسیدگی به پوست صورت در طول شب است.
به گزارش شفا آنلاين،دکتر محمدرضا برزگر، متخصص پوست، مو و زیبایی و لیزر گفت: از آنجایی که در طول شب به علت عدم وجود نور خورشید، استفاده از کر‌م‌های ضد آفتاب را نداریم، از کرم‌هایی که باید در عدم حضور نور باشند، استفاده می‌شود، که می‌توان کرم‌های لایه بردار و جوان کننده پوست را در این گروه جای داد.

وی ادامه داد: کرم‌های جوان کننده و لایه بردار از ترکیبات رتینوئیدی که از مشتقات ویتامین A هستند، تشکیل شده‌اند که در برابر نور آفتاب بسیار تحریک پذیر بوده و حساسیت بالایی نسبت به نور دارند. بنابراین باید در شرایط بدون نور استفاده شوند تا تاثیر گذاری مطلوبی داشته باشند.

دکتر برزگر تاکید کرد: بهترین زمان مصرف کرم‌های لایه بردار، شب قبل از خواب است و بهتر است اگر فردی در طول روز از کرم‌های آرایشی چرب استفاده کرده، صورت را شستشو دهد تا امکان تشکیل جوش‌های صورت به علت چربی پوست کاهش یابد.

وی در خصوص استفاده از کرم‌های دور چشم گفت: استفاده از کرم‌های دور چشم که بیشتر به منظور رفع و یا کاهش چین و چروک اطراف چشم توصیه می‌شود، اساس آکادمیک ندارد و در عین حال، مردود هم نیست. بهتر است اگر فردی تمایل به استفاده از کرم‌های دور چشم دارد، از انواعی که حاوی مواد جوان کننده است، استفاده کنند.

این متخصص پوست در پایان گفت: مراقبت از پوست یک امر مداوم است و باید در تمام طول شبانه روز استمرار داشته باشد و تنها خاص شب نیست.

باشگاه خبرنگاران
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: