کد خبر: ۲۵۵۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 14
هشدار متخصصان چینی؛
به طور معمول بیخوابیِ ناشی از استرس گذراست و تنها برای چند روز ادامه دارد. اما درصورتیکه شیوع بیماری کووید-۱۹ ادامه داشته باشد بیخوابی به تدریج به بیخوابی مزمن تبدیل می شود
شفاآنلاین>سلامت>مطالعات متخصصان علوم پزشکی در چین نشان داده است که بیش از یک سوم از کادر درمانی این کشور در بحبوحه همه گیری بیماری کووید-۱۹ با معضل بی‌خوابی مواجه شده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، کروناویروس جدید که موجب آلوده شدن نزدیک به دو میلیون نفر در جهان شده تنها یک تهدید برای سلامت جسم نیست. بررسی ها حاکی از آن است که بیش از یک سوم از کادر درمانی چین که در بحبوحه شیوع این ویروس در بیمارستان ها و مراکز درمانی فعالیت داشته اند به معضل بیخوابی دچار بوده اند.

در این گزارش آمده است: اعضای کادر درمانی که دچار بیخوابی شده اند همچنین ممکن است به افسردگی، اضطراب و دیگر آسیبهای ناشی از استرس دچار شوند.

یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه پزشکی در گوانگژو چین گفت: به طور معمول بیخوابیِ ناشی از استرس گذراست و تنها برای چند روز ادامه دارد. اما درصورتیکه شیوع بیماری کووید-۱۹ ادامه داشته باشد بیخوابی به تدریج به بیخوابی مزمن تبدیل می شود.

این بررسی بر اساس پرسشنامه آنلاین بوده که در فاصله بیست و نهم ژانویه تا سوم فوریه و در زمان اوج همه گیری بیماری کووید-۱۹ در چین انجام گرفته است. ۱۵۶۳ نفر از اعضای کادر درمان به این پرسشنامه پاسخ داده اند. از این رقم ۵۶۴ نفر یا حدود ۳۶.۱ درصد علائم بی‌خوابی داشته اند.

به گفته محققان افرادی که دچار بیخوابی بوده اند نسبت به افراد دیگر با سطح بالاتری از افسردگی مواجه شدند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار