کد خبر: ۲۵۵۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 13
هموطنان ما بايد به حسن نيت افرادي كه با آگاهي از مشكلات شما در اطراف سفارت ها از شما برای مراجعه به شركت هاي مهاجرتي دعوت مي كنند با ديده ترديد نگاه كنند
شفاآنلاین>اجتماعی>انتظار مي رود هموطنان عزيز به دنبال دور زدن مقرارات و قوانين نبوده و اقدامات مهاجرتي خود را از مسير درست آن پيگيري کنند. 
 
بسياري از هموطنان به دلايل مختلف از جمله كار و تحصيل تصميم به مهاجرت و سفر به كشورهاي خارجي را مي گيرند و به منظور انجام امور قانوني و مقدمات و تشريفات اداري راهي سفارت هاي كشورهاي مختلف مي شوند، بي خبر از آنكه بسياري از افراد كلاهبردار و سودجو در اطراف اين سفارت خانه ها در جستجوي طعمه و سوژه مناسب خود برای كلاهبرداري هستند .

نگاهي به پرونده هاي متشكله در معاونت مبارزه با جعل و كلاهبرداري اين پليس دامنه گسترده اي از انواع مختلف شگردها را در فريب مال باختگان نشان مي دهد. موسسات بي نام و نشان و فاقد مجوزي كه اعضاي آن در اطراف سفارت ها پرسه مي زنند و با اطلاع از نوع مشكل شما با چرب زباني پاي شما را به اين موسسات بازكرده و با وعده هاي واهي اندوخته شما را به يغما مي برند .

هموطنان ما بايد به حسن نيت افرادي كه با آگاهي از مشكلات شما در اطراف سفارت ها از شما برای مراجعه به شركت هاي مهاجرتي دعوت مي كنند با ديده ترديد نگاه كنند و از طرفي به ياد داشته باشند زماني كه شما تصميم مي گيريد از طروق خلاف مقررات به خواسته خود دست پيدا كنيد بي شك با قشر بزهكار جامعه سر وكار پيدا مي كنيد و نهايتا زيان ديده و مال باخته از ادامه سفر خود باز مي مانيد . 

شگرد اصلي اين كلاهبرداران به اين صورت است كه در اطراف سفارت ها پرسه زده و با اطلاع از نوع مشكل فرد وي را به سمت مراجعه به شركت هاي مهاجرتي سوق مي دهند و به شما وعدهمي دهند در قبال دريافت مبالغ هنگفت مدارك مورد نياز سفارت را براي شما آماده کنند.

تاييديه هاي بانكي، سابقه كار و ساير مداركي كه معمولا متقاضي مهاجرت فاقد آن شرايط مي باشد . پس از دريافت هزينه اين شركت ها اقدام به تهيه مدارك جعلي مي کنند در حاليكه در ابتدا طوري به متقاضي القا مي كنند كه داراي امكانات و روابطي هستند كه مي توانند اين مدارك را از مبادي اصلي آن تهيه کنند. 

فرد مال باخته مدارك جديد را به سفارت ارائه داده و در انتظار تاييد نهايي مي ماند و پس از گذشت چند ماه با رد درخواستش به شركت مراجعه مي کند كه كلاهبرداران با لحن كاملا محق و حق به جانب اعلام مي دارند مدارك آنها بي نقص بوده و مشكل از قوانين آن كشور يا ساير شرايط متقاضي مي باشد.

انتظار مي رود هموطنان عزيز به دنبال دور زدن مقرارات و قوانين نبوده و اقدامات مهاجرتي خود را از مسير درست آن پيگيري کنند. در صورت مراجعه به شركت هاي مهاجرتي در خصوص مجوز فعاليت شركت تحقيقات لازم را بعمل آورند و به هيچ وجه به افرادي كه در اطراف سفارتها با آنها هم صحبت مي شوند اعتماد نکنید.

به تازگي فردي در حوزه پايگاه ششم اين پليس با وعده اخذ ويزا و مهاجرت اقدام به كلاهبرداري ميلياردي از شهروندان کرده است كه به همت همكاران من فرد مورد نظر دستگير و تحويل مقامات قضائي شد.

 كارآگاهان پايگاه ششم پليس آگاهي در بررسي هاي خود متوجه شدند متهم داراي سوابق کيفري در زمينه کلاهبرداري و تحت تعقيب پليس آگاهي يكي از استان هاي غربي کشور مي باشد و با استعلامات صورت گرفته مشخص شد وي در دو دادسراي ديگر تهران نيز داراي پرونده اتهامي مفتوح مي باشد.

پس از تجميع اطلاعات بدست آمده کارآگاهان با هماهنگي معاون دادستان و سرپرست دادسراي ناحيه 14 تهران دستور دستگيري متهم را اخذ و طي يک عمليات غافلگيرانه در هشتم فروردين ماه وي را در محدوده بلوار کشاورز شناسايي و دستگير مي کنند ودر بازرسي منزل متهم تعداد 6 جلد گذرنامه ايراني و2 جلد گذرنامه عراقي کشف می کنند.

افراد مجرم و كلاهبردار هميشه در انديشه به سرقت بردن اموال و دارايي شما مي باشند و هر روز با شگردي جديد سر راه شهروندان قرار مي گيرند.

 همانطور كه با وجود ويروس كرونا افراد زيادي توانسته اند با رعايت نكات بهداشتي مانع آلودگي خود و اعضاي خانواده شان شوند، در سطح جامعه نيز مهم نيست چند فرد كلاهبردار وجود دارند، اگر افراد نكات هشداري پليس را رعايت كنند و در مراودات مالي و اجتماعي خود مد نظر داشته باشند اين مجرمان را در رسيدن به اهداف خود ناكام مي گذارند .

مادامي كه كلاهبرداران از اثربخشي فريبكاري خود مطمئن باشند اقدام به اغفال شهروندان مي كنند و شما با اندكي تيزهوشي و دقت نظر مي توانيد اين زنجيره را قطع کنید. 

كليد و برگ برنده كلاهبرداران بيدار کردن حس طمع ورزي و راحت طلبي در قرباني مي باشد. هرگز به كساني كه شما را دعوت مي کنند تا از راه هاي ساده و غير قانوني به خواسته هاي خود برسيد اعتماد نكنيد .

با مطالعه و انتشار اين مطالب ياريگر پليس آگاهي در مقابله با مجرمان و كلاهبرداران باشيد و هرگونه اطلاعات از فعاليت اينگونه افراد را به عنوان شهروندي مسئول و دلسوز با پليس آگاهي پايتخت در ميان گذاريد .
 
 سردار عليرضا لطفي – رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: