کد خبر: ۲۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 21
شفاآنلاین-رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت اظهار کرد: ایران به لحاظ دستیابی شیوه‌های نوین درمانی سلامت دهان و دندان در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر محمد حسین خوشنویسان در سمینار دو روزه کشوری سلامت دهان و دندان که در شهرکرد برگزار شد از همکاری این اداره با سازمان بهداشت جهانی از سال 2010 خبر داد و افزود: این همکاری موجب انجام اقدامات موثر و زیربنایی در زمینه بهداشت دهان و دندان شده است.

وی، ارائه آموزش به بیش از 300 دانشجو، پذیرش 25 دندانپزشک در مقطع PHD ،‌ انجام تحقیقات کاربردی بر اساس یافته‌های علمی، ‌ارائه 60 مقاله علمی- پژوهشی، برگزاری جلسات با حضور نمایندگان کشورهای منطقه، برگزاری کارگاه تربیت مربی با حضور 200 نفر و تهیه کتاب مرجع برای کل رشته های دندانپزشکی را از جمله اقدامات این اداره در طول 4 سال همکاری با سازمان بهداشت جهانی عنوان کرد.

وی، استفاده از گروه‌های بومی و ورود آنان به سیستم دولت برای پوشش برنامه‌های پیشگیری و آموزشی برای ارتقاء بهداشت دهان و دندان را از سیاست‌های جدید وزارت بهداشت اعلام کرد.

دکتر خوشنویسان افزود: بیماری‌های دهان و دندان زمینه ابتلاء به سایر بیماری‌ها مانند دیابت، سرطان، ‌بیماری‌های تنفسی و گوارشی، زایمان زودرس در خانم‌ها و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

براساس این گزارش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد نیز در این سمینار گفت: ایران به لحاظ دستیابی به علوم پزشکی و شیوه های نوین درمانی در جایگاه مناسبی در بین سایر کشورها قرار دارد اما متاسفانه وضعیت بهداشت دهان و دندان شایسته مردم نبوده و نیازمند توجه بیشتر به این مقوله است.

دکتر مرتضی هاشم زاده اظهار امیدواری کرد: برگزاری این همایش زمینه ساز اتخاذ تصمیمات موثر جهت بهبود شاخص سلامت دهان و دندان در سراسر کشور به ویژه مناطق کمتر برخوردار شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: در سال های گذشته بهداشت کاران در روستاها به آموزش مباحث پیشگیری و رعایت بهداشت دهان و دندان می پرداختند که این امر ضمن ارتقاء سطح آگاهی مردم ، موجب کاهش آمار مراجعه به مراکز دندانپزشکی می شد لذا تقویت تربیت بهداشت کاران در اسرع وقت می تواند موثر باشد.

سمینار کشوری سلامت دهان و دندان با حضور رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت،‌ رییس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، مسئولین واحد بهداشت دهان و دندان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور صبح امروز در سالن همایش‌های ابن سینای مجتمع رحمتیه آغاز به کار کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: