کد خبر: ۲۵۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 11
ما اکنون در مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار داریم. اگر مردم برخی نکات ساده بهداشتی را رعایت کنند می توانیم وارد فاز مهار بیماری شویم و در غیر اینصورت ممکن است ماجرا برعکس شود
شفاآنلاین>سلامت>معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به از سرگیری فعالیت برخی مشاغل عنوان کرد: ما اکنون در مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار داریم. اگر مردم برخی نکات ساده بهداشتی را رعایت کنند می توانیم وارد فاز مهار بیماری شویم.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر محمود نوری شادکام یزد ضمن اشاره  به از سرگیری فعالیت برخی مشاغل عنوان کرد: همانطور که می دانیم بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و به دلایل مختلف که عمدتا نیز معیشتی و اقتصادی است، مقرر شد برخی مشاغل کم خطر ومهم مجدداً شروع به فعالیت کنند.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بیان داشت: ما اکنون در مرحله مدیریت و کنترل بیماری کرونا قرار داریم. اگر مردم برخی نکات ساده بهداشتی را رعایت کنند می توانیم وارد فاز مهار بیماری شویم و در غیر اینصورت ممکن است ماجرا برعکس شود.

وی بیان داشت: لازم است چهار نکته که رعایت آنها در این برهه می تواند به کنترل و مهار بیماری کمک شایانی بکند را متذکر شویم.

نوری شادکام ادامه داد: نکته اول اینکه زمانی که بنا به ضرورت از منزل خارج شده و یا در محل کار حاضر می شویم می بایست حتماً فاصله اجتماعی را رعایت کنیم. رعایت این فاصله یک و نیم تا دو متری مهمترین نکته است.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اضافه کرد: نکته بعدی این است که محل کار حتما می بایست تهویه مناسب داشته و جریان هوا برقرار باشد. حضور در محل هایی که جریان هوا وجود ندارد خطرناک است چون موجب افزایش ابتلا می شود.

وی اظهار کرد: نکته سوم این که خوشبختانه در حال حاضر ماسک به مقدار فراوان وجود دارد.پس حتما زمانی که در محلی حضور پیدا می کنیم که محل تجمع و یا تردد است حتما می بایست از ماسک استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: استفاده از ماسک هم جلوی ابتلای فرد به کرونا را می گیرد و هم در صورت ناقل بودن فرد مانع انتشار ویروس در محیط می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: بهترین ماسک، ماسک های سه لایه جراحی است. همچنین ماسک های پارچه ای مانع انتشار ویروس از فرد مبتلا در محیط می شود اما نمی تواند مانع ابتلای افراد سالم شود.

نوری شادکام تصریح کرد: نکته بعدی این است که افراد باید حتما قبل از دست زدن به دهان، چشم و بینی خود دست خود را با آب و صابون بشویند یا آن را با محلول بهداشتی ضد عفونی کنند.علم و فناوری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: