کد خبر: ۲۵۴۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 09
حداقل دو ماه یا بیشتر در دوره اپیدمی ویروس کرونا هستیم، این در حالی است که ممکن است واکسن ویروس کرونا زودتر از ۱۲ ماه آماده شود
شفاآنلاین>سلامت>کارشناسان معتقدند شاید شیوع ویروس کرونا برای مدتی ادامه داشته باشد، اما با اجرای پروتکل‌های بهداشتی در همین دوره زمانی، به حالت عادی بازخواهیم گشت.

به گزارش شفاآنلاین، ویروس کرونا با سرعت گسترده‌ای به طور مؤثر باعث تعطیلی بسیاری از کشور‌ها در سراسر جهان شده تا این کشور‌ها بتوانند شیوع این ویروس را مهار کنند.

تعطیلی بسیاری از مشاغل و تعطیلی مدارس، مقررات سختگیرانه در مورد فاصله‌گذاری اجتماعی و ممنوعیت برگزاری اجتماعات از جمله اقدامات شدیدی است که در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا انجام گرفته و موجب محدودیت‌های گسترده‌ای در زندگی روزانه صد‌ها میلیون انسان شده است.

این یک واکنش بی سابقه در پاسخ به یک بحران تهدیدکننده سلامت جهانی است و تقریبا همه افراد نمی‌دانند چه موقع شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

نخست وزیر ایالات متحده آمریکا بوریس جانسون معتقد که ویروس کرونا حداقل به مدت ۱۲ هفته مهمان این کشور است، در حالی که دونالد ترامپ گفته است که آمریکا می‌تواند خیلی زود این ویروس را شکست دهد.

رفع محدودیت‌ها باعث به خطر افتادن پیک دوم کرونا می‌شود

متخصصان بهداشت در مقابله با ویروس کرونا، بسیار محتاط عمل کرده اند. این امر به این دلیل است که رفع محدودیت‌ها برای کاهش آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی در یک دوره طولانی این ویروس می‌تواند موج دوم موارد کرونا ویروس را به خطر بی‌اندازد.

واکسن ویروس کرونا چه زمانی آماده می‌شود؟

اریک فیگل دینگ، یک اقتصاددان جهانی بهداشت در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد چان، گفت: کروناویروس در سه هفته آینده نیز از بین نمی‌رود، نمی‌توانیم خود را با ووهان چین مقایسه کنیم، چون نمی‌توانیم یک چهارم کل پزشکان و پرستاران سایر مناطق کشور را در یک مرکز زمینی مانند چین متمرکز کنیم.

به گفته این اقتصاددان، حداقل دو ماه یا بیشتر در دوره اپیدمی ویروس کرونا هستیم، این در حالی است که ممکن است واکسن ویروس کرونا زودتر از ۱۲ ماه آماده شود. در صورتیکه کارآزمایی‎های موفقی انجام گیرد،میتوان در مدت زمان کمتری، واکسن کرونا را به همه تحویل داد.

او ادامه داد: من هیچگونه احتمالی مبنی بر تمام شدن این ویروس تا دو هفته آینده نمی‌بینیم.

از زمان پیدایش ویروس کرونا از ووهان چین در اواخر سال ۲۰۱۹ کرونا در ۲۱۲ کشور، منطقه یا سرزمین گسترش یافته است.

به گفته پروفسور نیل فرگوسن از کالج امپریال لندن، اقدامات فشرده و مخرب اجتماعی به منظور سرکوب انتقال این ویروس لازم است.

فرگوسن در گزارشی که در ۱۷ مارس منتشر شد، گفت: احتمالاً ممکن است تا زمانی که واکسن در دسترس نباشد رعایت اقدامات پیشگیرانه در جهت کاهش شیوع ویروس کرونا، در مقیاس وسیع برای ماه‌ها ادامه یابد.

در همان گزارش، دانشمندان دانشکده امپریال کالج لندن تخمین زدند که حداقل ۱۸ ماه طول می‌کشد تا بتوانند واکسن کوید_۱۹ را پیدا کنند.

سازمان بهداشت و درمان مردم سراسر جهان توصیه کرده است که مرتباً دست خود را بشویند، از تماس با چشم، بینی و دهان خودداری کنند، در اجتماع فاصله خود را با افراد دیگر حفظ کنند و در صورت داشتن تب، سرفه یا هرگونه مشکل در تنفس به دنبال مراقبت پزشکی باشند.

طرح مصونیت اجتماعی استراتژی دیگری برای مقابله با ویروس کرونا

یکی دیگر از استراتژی‌ها درباره پایان یافتن دوره همه‌گیری ویروس کرونا این است که کرونا زمانی پایان می‌یابد که افراد به اندازه کافی اقدامات ایمنی و بهداشتی را برای مقابله با شیوع این ویروس رعایت کنند، این مفهوم بحث برانگیز به عنوان "مصونیت اجتماعی" شناخته می‌شود.

در عوض، WHO بار‌ها و بار‌ها بر اهمیت "صاف کردن منحنی" برای مقابله با این بیماری تاکید کرده است. ایده مسطح کردن منحنی این است که تعداد موارد جدید را در مدت زمان طولانی‌تری اتفاق بیفتد، تا افراد به مراقبت‌های پزشکی بهتر دسترسی پیدا کنند.yjc
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: