کد خبر: ۲۵۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - 2014June 20
شفا آنلاين-فرزند 7 ماهه‌اي دارم. ‌تازگي تخم‌مرغ را در برنامه غذايي‌اش گنجانده‌ام اما هربار که به او تخم‌مرغ مي‌دهم، يا استفراغ مي‌کند يا دل‌درد مي‌گيرد. آيا بايد تخم‌مرغ را از برنامه غذايي‌اش حذف کنم؟

به گزارش شفا آنلاين،بهتر است شروع غذاي کمکي از پايان 6 ماهگي باشد. از آنجا که سيستم گوارشي نوزادان، به مرور قابليت هضم و جذب مواد غذايي مختلف را پيدا مي‌کند، بايد غذاي کمکي را با خوراکي‌هاي نرم و سبکي مانند فرني، آرد برنج و حريره بادام شروع کنيد. البته همين غذاهاي سبک را هم ابتدا روزي 1 قاشق مرباخوري به او بدهيد و کم‌کم به حدود 12 قاشق برسانيد وگرنه سيستم گوارشي‌اش، توانايي هضم آنها را نخواهد داشت.

با افزايش سن نوزادان، آنزيم‌هاي دخيل در هضم مواد غذايي نيز در سيستم گوارشي آنها ترشح مي‌شود و مي‌توان به مرور زمان، سوپ‌هاي سبک و زرده تخم‌مرغ را هم به برنامه غذايي‌شان افزود. تخم‌مرغ را به‌عنوان غذاي کمکي کودک، بايد بعد از 8 ماهگي در برنامه غذايي كودك گنجاند. ابتدا مي‌توانيد زرده تخم‌مرغ را کاملا سفت و آبپز کنيد و فقط به اندازه يک نخود از آن را به فرزندتان بدهيد. با افزايش سن، اين يک نخود زرده تخم‌مرغ مي‌تواند کم‌کم به يک زرده کامل تبديل شود.

هرگز در غذا دادن به بچه‌ها عجله نکنيد. شايد دليل اينکه نوزاد شما با خوردن تخم‌مرغ استفراغ مي‌کند يا دل‌درد مي‌گيرد، اين باشد که تخم‌مرغ کامل (زرده و سفيده) به او مي‌دهيد يا اينکه زرده زيادي به او مي‌خورانيد. براي پيشگيري از ايجاد اين مشکل، تا 8 ماهگي‌اش صبر كنيد؛ اگر در اين سن هم به خوردن زرده تخم‌مرغ علاقه چنداني نشان نداد، مي‌توانيد آن را کمي با شير خودتان نرم کنيد و به‌عنوان غذايي مقوي به او بدهيد. در نهايت تاكيد مي‌كنم تخم‌مرغي که به فرزندتان مي‌دهيد، حتما کاملا سفت و آبپز شده باشد تا امکان انتقال عوامل بيماري‌زا مانند سالمونلا به حداقل ممکن برسد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
0
0
سلام‌.من ۲۴ سالمهسالمه و هروقت تخم مرغ میخورم اسهالو دلپیچه میشم.دلیلش چی میتونه باشع.
مدیر پایگاه
باسلام
موضوع آلرژی ممکن است مطرح باشد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
0
0
سلام 42سالمه هر وقت تخم مرغ یا عسل می خورم دل درد می شوم راه هستم برای درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: