کد خبر: ۲۵۴۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 04
فوق تخصص خون کودکان
دکتر حسن محمودی با بیان اینکه کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می‌کنند، اظهار کرد: اما در مجموع ویروس در کمین کودکان هم قرار دارد.

شفاآنلاین>سلامت>فوق تخصص خون کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه خانواده‌ها هوشیار باشند که کودکان از خطر ویروس کرونا در امان نیستند و به این بیماری مبتلا می‌شوند، گفت: هر چند کودکان خیلی کمتر از بزرگسالان به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند اما خانواده‌ها نباید از این خطر غافل شوند و نکات بهداشتی را همانند افراد بزرگسال برای کودکان رعایت کنند.

به گزارش شفاآنلاین:دکتر حسن محمودی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودکانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، کمتر از بزرگسالان علامت شدید پیدا می‌کنند، اظهار کرد: اما در مجموع ویروس در کمین کودکان هم قرار دارد.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا برای کودکانی که بیماری‌هایی همانند سرطان، نقص ایمنی، پیوندَ شده‌ها، متابولیک، کلیوی آسم و دیگر بیماری زمینه‌ای را داشته باشند، پرخطر محسوب می‌شوند.

رییس بیمارستان کودکان امیرکلا بابل خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی خانه نشینی و دوری از حضور در تجمعات و دید و بازدیدهای نوروزی بهترین گزینه برای در امان ماندن خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌آید تازمانی که خطر برطرف نشده است، فاصله فیریکی (حداقل یک و نیم متر) حتی در منزل رعایت شود.

این فوق تخصص خون کودکان دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: فاصله فیزیکی در داخل ماشین رعایت نمی‌شود بنابراین از مسافرت حتی داخل شهر تا آنجا که ممکن است، خانواده‌ها پرهیز کنند و اگر ناچار بودند، حتما از ماسک استفاده کرده چراکه افراد ناقل ممکن است، بدون علامت باشند و وقتی فاصله بین افراد کم می‌شود، امکان سرایت بیشتر است.

دکتر محمودی ادامه داد: خوشبختانه برخی از خانواده‌ها به صورت دقیق و حرفه‌ای نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت می‌کنند و انتظار ما این است که این خانواده‌ها برای بستگان و دیگر دوستان خود این فرهنگ سازی را داشته باشند.

رییس بیمارستان کودکان امیرکلا بابل در پایان یادآور شد: همه همکاران عزیز ما که در خط مقدم این بحران قرار دارند در خدمت مردم عزیز هستند و از مردم عزیز هم استدعا داریم با جدی گرفتن خطر، با رعایت دستورات بهداشتی، کمک کنند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه شکسته شود و کشور به روال عادی برگردد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: