کد خبر: ۲۵۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۱ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 03
اگرچه فرانسه بهای چنین تجهیزاتی را پرداخت می کند، اما آمریکایی ها بدون آنکه زحمت مشاهده کالا را به خود دهند، پولش را می پردازند
شفاآنلاین>سلامت>برخی سیاستمداران فرانسوی، آمریکا را متهم می کنند که ماسک‌های چینی خریداری‌شده از سوی فرانسه، را بازخرید کرده و به ایالات متحده انتقال داده است.

به گزارش شفاآنلاین،والری پسرس رئیس منطقه ایل دو فرانس که پاریس را دربر می گیرد و کرونا در آن بسیار شایع است، با متهم کردن آمریکایی ها به دست اندازی به محموله های ماسک سفارش داده شده از طرف فرانسه به چین، گفت: ما این سفارش را به آمریکایی ها باختیم و آنها به ما رودست زدند.

وی تاکید کرد که اگرچه فرانسه بهای چنین تجهیزاتی را پرداخت می کند، اما آمریکایی ها بدون آنکه زحمت مشاهده کالا را به خود دهند، پولش را می پردازند.

این مقام فرانسوی یادآور شد که آمریکا صرفا به فکر تجارت است، در حالی که سراسر جهان در وضعیت پریشانی قرار دارد.

«ژان روتنر» رئیس منطقه «گرند ایست» در شرق فرانسه نیز اتهام مشابهی را به آمریکا وارد کرده است.

وی با مقصر دانستن رقابت غیرمنصفانه آمریکائی ها در تاخیر برای تحویل گرفتن محموله ماسک ها گفت: ما شبانه روز تلاش می کنیم تا ورود این ماسک ها به کشور تضمین شود. اما آمریکا سه یا چهار برابر مبلغ پرداخت شده ما را به طور نقدی می پردازد.

در این میان، یک مقام ارشد دولت آمریکا که می خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت: دولت ایالات متحده هیچ محموله ای از ماسک های چین به مقصد فرانسه را خریداری نکرده و گزارش های منتشر شده در این زمینه، کذب است.

مردم آمریکا تحت فشار قرار دارند تا برای جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر کرونا، در فضاهای باز از ماسک استفاده کنند.

در همین حال، «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا نیز روز پنجشنبه از مقام های کشورش خواست، ادعایی مشابه مبنی بر تغییر مسیر ماسک های خریداری شده برای کانادا را مورد بررسی قرار دهند.

ترودو در نشست خبری با نگران کننده خواندن این مساله، گفت: باید مطمئن شویم که تجهیزات خریداری شده برای کانادا، به این کشور می رسد و در کشور می ماند.

اوتاوا تاکید دارد که ذخیره تجهیزات پزشکی اش برای تامین نیازهای مردمی به منظور کاهش سرعت گسترش کرونا، کافی نیست.

کانادا با اختصاص مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای خرید تجهیزات پزشکی، از شرکت های داخلی خواسته است خط تولید ماسک، دستگاه های تنفس مصنوعی، سامانه های تهویه و دیگر تجهیزات پزشکی را راه اندازی کنند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: