کد خبر: ۹۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۱۷ دی ۱۳۹۴ - 2016January 07
شفا آنلاین>سلامت>معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از فروکش کردن شیوع آنفلوانزای خوکی در این استان خبر داد و گفت که آمار بستری بیماران مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان ها از 140 نفر در روز به کمتر از 40 نفر کاهش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر محسن اعرابی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس بیماری آنفلوانزا و کرونایروس افزود : در حال حاضر هیچ مورد طغیانی از این بیماری در مراکز پر جمعیت استان نداریم و طغیان آن در بین دانش آموزان مدارس ، دانشجویان دانشگاهها و سربازخانه های استان به حدقل رسیده است.
وی آمار قربانیان آنفلوانزای خوکی در مازندران را 18 نفر اعلام و تاکید کرد : هر چند فرایند ابتلا به این بیماری و بستری در مراکز درمانی و بیمارستانی کاهش محسوسی یافت، اما بهداشت و درمان فردی همچنان مورد تاکید جدی است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران هدف از برگزاری کنفرانس بیماری آنفلوانزا و کرونایروس را تبادل اطلاعات و به روز کردن دانش پزشکی در زمینه بیماری آنفلوانزا برشمرد .
وی گفت : تمامی پزشکان عمومی و متخصص دخیل در کنترل و درمان بیماری آنفلوانزا که با مراکز بهداشتی استان طرف قرارداد هستند در این کنفرانس حضور دارند.
اعرابی همه گیری آنفلوانزا در ایران و جهان ، ویروس شناسی آنفلونزا و کرونا ، علائم بالینی و آزمایشگاهی آنفلونزا و کرونا در بزرگسالان ، یافته های پرتوی سینه پهلوی ویروسی ، آنفلوانزا و بارداری و پیشگیری از آنفلوانزا را از موضوع های این کنفرانس یک روزه اعلام کرد .ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: