کد خبر: ۲۵۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020April 02
در این مرکز درمانی سازوکاری فراهم شده است تا بیماران بدون مراجعه به بیمارستان داروی مورد نیاز خود را در مقابل درب منزل دریافت کنند و تاکنون افزون بر ۵۰۰ نفر از شهروندان از این خدمت برخوردار شدند
شفاآنلاین>سلامت>فرماندار ساوه بر استمرار تعطیلی اصناف غیرضروری تا پایان اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (۲۰ فروردین ) تاکید کرد.

به گزارش شفاآنلاین،علی میرزایی در جلسه پدافند زیستی استان، افزود: هرگونه تصمیم سختگیرانه و محدودیت در فعالیت مراکز صنفی و اقتصادی که صورت می گیرد در راستای حفظ سلامت کسبه و مردم و نیز پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا  اجرایی می شود.

وی گفت: ستاد قرارگاه استانی باید یک مصوبه واحد و جامع برای تمامی اصناف داشته باشد که در سراسر استان اجرا شود. بازگشایی اصناف ضروری بویژه در نقاطی که سرپوشیده نیستند با رعایت موازین بهداشتی و پروتکل های خاص با نظارت اصناف و علوم پزشکی بلامانع است به شرط آنکه آموزش های لازم ارائه شود.

میرزایی به کاهش آمار مبتلایان و میزان شیوع اشاره کرد و افزود: اوضاع ساوه به مراتب بهتر شده است.

وی به تداوم تشدید کنترل و استمرار مدیریت اشاره کرد و افزود: اگر به گونه ای به جامعه القا شود که از شنبه فضای جامعه به قبل از شیوع بیماری کرونا برگردد و تصمیمات سختگیرانه منتفی و تسهیل شود قطعا هرچه تلاش صورت گرفته هدر می رود و رشته ها پنبه می شود.

فرماندار ساوه به اقدام بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران مبنی بر ارائه خدمات غیرحضوری به بیماران اشاره کرد و افزود: در این مرکز درمانی سازوکاری فراهم شده است تا بیماران بدون مراجعه به بیمارستان داروی مورد نیاز خود را در مقابل درب منزل دریافت کنند و تاکنون افزون بر ۵۰۰ نفر از شهروندان از این خدمت  برخوردار شدند که عامل مهمی در کاهش مراجعه مردم به بیمارستان ها شده است و پیشنهاد می شود که در خصوص اصناف نیز به همین شیوه عمل شود.

وی خواستار افزایش تحمل و تاب آوری مردم برای استمرار تصمیمات سختگیرانه شد و افزود: شدت کنترل و نظارت از روزهای قبل جدی تر شود و مردم بدانند که کرونا همچنان هست و شکست کامل نخورده است.

میرزایی با بیان اینکه ضدعفونی و سمپاشی مانند گذشته بویژه در کانون های پرخطر ادامه یابد و پیشگیری و کنترل همچنان ضرورت دو چندان دارد، افزود: باید تلاش کرد وضعیت ساوه همچنان در حال تثبیت مانده و ورودی و خروجی آوه همچنان مسدود باقی بماند.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: