کد خبر: ۲۵۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۸ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 30
رسانه‌های انگلیسی امروز تلاش قابل توجهی را صورت داده تا موج مثبتی از اطلاعات امید بخش در حوزه سلامت و مبارزه با کرونا در این کشور را منتشر کنند
شفاآنلاین>سلامت>دولت انگلیس هم زمان با افزایش قربانیان کرونا و بالا گرفتن انتقادها درخصوص عملکرد بوریس جانسون نخست وزیر برای مقابله با این بحران، درباره انتشار آنچه اطلاعات غلط و شایعه درباره وضعیت کرونا خواند، هشدار داد.

به گزارش شفاآنلاین،وزارت فرهنگ، رسانه و امور دیجیتال انگلیس بامداد امروز (دوشنبه ۱۱ فروردین) اعلام کرد که روزانه بین ۵ تا ۱۰ تخلف درباره انتشار اخبار نادرست ، شناسایی و به طور جدی با عوامل آن برخورد شده‌است.

این بیانیه‌ می‌افزاید؛ زمانی که اطلاعات غلط شناسایی می‌شود، «دایره پاسخ سریع دولت» با همکاری وزارت‌خانه‌های ذیربط وارد عمل شده و اقدام هماهنگی را صورت می‌دهد.

بر همین اساس رسانه‌های انگلیسی امروز تلاش قابل توجهی را صورت داده تا موج مثبتی از اطلاعات امید بخش در حوزه سلامت و مبارزه با کرونا در این کشور را منتشر کنند.

نیل فرگوسن یکی از مشاوران عالی‌رتبه بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز از نشانه‌های کاهش همه‌گیری کرونا در انگلیس خبر داد.

او بر اساس محاسبات  اولیه پیش بینی کرد، ۴۰ درصد جمعیت انگلیس هیچ علائمی از کرونا بروز نخواهند داد و احتمالا ۲ تا ۳ درصد مردم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

فرگوسن همچنین عنوان کرد تولید کیت‌های آزمایش آنتی‌بادی در مراحل پایانی قرار دارد و احتمالا در روزهای‌ آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.

انگلیس به دنبال انجام تحقیقات گسترده سرم‌شناسی است تا میزان شیوع ویروس کرونا را در سراسر کشور اندازه گیری کند. جانسون پیشتر گفته بود که این کیت‌ها پروسه مقابله با کرونا را متحول خواهد کرد.

آزمایش‌های سرم‌شناسی اغلب بر این اساس استوارند که به‌جای یافتن آنتی‌ژن یا عامل بیماری‌زا در بدن، آسان‌تر است که پاسخ اختصاصیِ بدن به آنتی‌ژن (پادتن (آنتی‌بادی)) ویروس جستجو شود. بر این اساس، بالا بودن سطوح پادتن در خون نشانهٔ مواجههٔ فرد با ویروس تلقی می‌شود.

به گزارش دیلی تلگراف، دولت انگلیس در فاز اول ۳.۵ میلیون کیت آنتی بادی سفارش داده تا کارکنان مشاغل کلیدی به ویژه کادر درمانی مورد آزمایش قرار گیرند. پس از آن، تعداد انبوهی برای استفاده عموم خریداری و به قیمت کمی ( ۶ پوند) در فروشگاه‌ها و داروخانه‌های انگلیس عرضه می‌شود.

این خبر پس از آن منتشر شد که رییس انجمن بیمارستان‌های انگلیس هشدار داد ، درمانگاه‌های این کشور در مواجهه با ویروس کرونا به لحاظ تعداد، سرعت افزایش و وخامت حال بیماران، همچنین کمبود ظرفیت بیمارستان‌ها در حال انفجار هستند.

«کریس هاپسون» به نقل از رییسان بیمارستان‌های پایتخت، وضعیت نگران کننده‌ای را از بیماران مبتلا به کرونا  توصیف کرد و افزود که ظرفیت درمانگاه‌ها دربرابر موج بیمارانی که یکی از پس دیگری با حال وخیم به بیمارستان مراجعه می‌کنند رو به پایان است.

او گفت عبارتی که این روزها سر زبان‌ها افتاده یک سونامی دنباله دار است. 

برخی گزارش‌ها که ایرنا قادر به تایید آن نیست، از سهمیه‌ و و اولویت بندی تخت بیمارستان‌ها حکایت دارد و گفته می‌شود دولت برای درمان کرونا، بیماران جوان‌تر را نسبت به افراد بالای ۷۰ سال در اولویت قرار داده است.

همچنین گزارش‌هایی منتشر شده که بیمارستان‌های انگلیس کار ساخت سردخانه‌ برای مبتلایان فوت شده بر اثر کرونا را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در همین پیوند، پلیس وست‌میدلندز چندی پیش از اختصاص بخشی وسیعی از فرودگاه بیرمنگام برای احداث سرخانه اجساد بیماران مبتلا به کرونا خبر داد.

در همین حال یک مقام سلطنتی انگلیس امروز اعلام کرد که چارلز، ولیعهد ۷۱ ساله انگلیس و پسر ملکه الیزابت که به کرونا مبتلا شده بود تنها با گذشت یک هفته، از قرنطینه درآمده است.

وی افزود که وضع سلامتی چارلز پایدار است و توصیه های بهداشتی را رعایت می‌کند.

ولیعهد انگلیس یکشنبه گذشته علائم خفیفی از کرونا را مشاهده کرد و روز سه شنبه نتیجه آزمایش ابتلای او به این ویروس مثبت شد. هم زمان همسر او نیز مورد آزمایش قرار گرفت اما نتیجه وی منفی در آمد.

پس از آن، هر دو درحالی خود را در اقامتگاه سلطنتی‌شان در اسکاتلند قرنطینه کردند که انتقادها درباره آنچه فرار ولیعهد از بحران کرونا خواند شد، بالا گرفت.

مادر او، الیزابت ۹۳ ساله هم از بیم ابتلا به کرونا به اقامتگاه شهرستانی خود پناه برده است. پیشتر گزارش شده بود که یکی از خدمتکاران کاخ سلطنتی به کرونا مبتلا شده است.

آمار ابتلا به کرونا در انگلیس به سرعت در حال افزایش است و تاکنون نخست وزیر و وزیر بهداشت این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند. همچنین دستیار ارشد نخست وزیر، وزیر اسکاتلند و عالی‌ترین مقام پزشکی انگلیس به دلیل بروز علائم مشابه کرونا خود را قرنطینه کرده‌اند.

دولت انگلیس پس از وضع مقررات رفت و آمد قادر به ارائه چشم انداز روشنی درباره مدت زمان اعمال این محدودیت نیست. برخی مشاوران دولت از تمدید سه ماهه این مقررات تا خرداد خبر داده و برخی دیگر ادعا می‌کنند که تا بازگشت به روال عادی زندگی ممکن است ۶ ماه زمان نیاز باشد که پس از آن هم باید فاصله ایمنی رعایت شود.

بر اساس آخرین امار منتشر شده تاکنون ۱۹ هزار و ۵۲۲ نفر در انگلیس به کرونا مبتلا شده و یک هزار و ۴۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: