کد خبر: ۲۵۴۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۴ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 30
برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس می داند
شفاآنلاین>سلامت>معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این بیماری را اعلام کرد و گفت: براساس برآورد این تحلیل ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس است.

به گزارش شفاآنلاین،  پرویز کرمی سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پست اینستاگرام خود درباره پیش بینی و تحلیل ستاد ملی کرونا از چگونگی شیوع این ویروس تا خرداد ماه مواردی را در پنج سناریو نوشت که در زیر می خوانیم.

سناریوی اول:

بدون هیچ مداخله ای از سوی دولت که می تواند باعث رشد نمایی تعداد مبتلایان و همچنین تعداد مرگ و میر به حدود ۱۱ هزار نفر برسد.

سناریوی دوم:

صرفا اطلاع رسانی و آگاهی عمومی نسبت به موضوع باز هم رشد نمایی مرگ و میر ۲۳ هزار نفری را نشان می دهد.

سناریوی سوم:

مداخله حداقلی دولت که عمدتا از طریق آموزش و اطلاع رسانی نرخ مرگ و میر تا ۱۷۶۰۰ نفر است.

سناریوی چهارم:

مداخله متوسط دولت شامل فاصله گذاری اجتماعی، تعطیلی و رویدادهای ورزشی، فرهنگی و اجتماعات مذهبی و مدارس، دانشگاه‌ها و محدودیت جابه‌جایی و تردد افراد کاهش مرگ و میر را به ۱۱ هزار نفر رسانده است.

سناریوی پنجم:

مداخله سطح بالا و شدید دولت که شامل اقدامات سناریو چهارم و مداخلاتی سخت تر مانند ممانعت از جابهجایی‌های درون شهری و برون شهری، قرنطینه شهرها و ایزوله کردن افراد مشکوک است که می توان نرخ رشد را به شدت کاهش داد و به حدود ۷۷۰۰ نفر رساند.

همچنین برآورد این تحلیل و پیش بینی ایران را از نظر زمانی تا اوایل تابستان درگیر این ویروس می داند و میزان مداخله دولت و محدودیت ها را در کاهش نرخ مرگ و میر به شدت تاثیرگذار ارزیابی می کند.مشرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: