کد خبر: ۲۵۴۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 28
دولت نیجریه توانست بودجه، پرسنلی و داروی کافی را برای جلوگیری از بیماری همه گیری در مراحل اولیه خود جمع کند. به عقیده احمد فوزی سلیم، چنین تجربه‌ای به کشور اجازه می‌دهد تا با موفقیت در برابر همه گیر ویروس کرونا واکنش نشان دهد
شفاآنلاین>سلامت>رسانه ها راز آماده ترین کشور برای مقابله با ویروس کرونا را فاش کردند.

به گزارش شفاآنلاین، احمد فوزی سلیم، خبرنگار نشریه "نون‌پست" مصر معتقد است که نیجریه آماده ترین کشور برای مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا است.

نویسنده این نشریه خاطرنشان می کند که این کشور از قبل تجربه موفقی از مبارزه با بیماری‌های عفونی دارد. در سال 2014 که همه گیری ابولا شعله ور بود، مردی آلوده از جمهوری لیبریا به نیجریه آمد. طی چند هفته، وی تقریباً 20 نفر را در دو شهر آلوده کرد که 8 نفر از آنها درگذشتند.

سپس مقامات محلی این وضع را جدی گرفتند و به لطف اقدامات سریع و خشن موفق به حل معضل شدند؛ به گفته این روزنامه نگار، آنها توانستند زنجیره تماس افراد آلوده را که تعداد آنها تقریباً به 900 نفر رسیده بود، ردیابی کنند. حاملان بالقوه این عفونت را بین 18 گروه از پزشکان و داوطلبان تقسیم کردند و این افراد با ردیابی حرکات حاملان بالقوه ویروس، تمام اشیائی را که حاملان با آنها ارتباط برقرار کرده بودند ضد عفونی کردند.

دولت نیجریه توانست بودجه، پرسنلی و داروی کافی را برای جلوگیری از بیماری همه گیری در مراحل اولیه خود جمع کند. به عقیده احمد فوزی سلیم، چنین تجربه‌ای به کشور اجازه می‌دهد تا با موفقیت در برابر همه گیر ویروس کرونا واکنش نشان دهد.

این مقاله همچنین خاطرنشان می‌کند که به گفته برخی کارشناسان، آب و هوای گرم به کشورهای آفریقایی کمک می کند تا با این ویروس مبارزه کنند. اسپوتنیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: