کد خبر: ۲۵۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 28
مردم به منظور قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر گرفته و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت>دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا امروز (نهم فروردین ماه) در مجموع ۷۵ نفر دارای ویروس کرونا در این استان شناسایی که ۶۳ تن از آنان با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

به گزارش شفاآنلاین،دکتر سعید کشمیری روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سه بیمار جدید این استان که نتیجه آزمایش کرونای آنها  امروز مثبت اعلام‌شده‌است، یکی زنی ۴۲ ساله ساکن بوشهر است که پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و اکنون با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی بسر می‌برد.

وی بیان کرد: بیمار جدید دیگر زن ۷۳ ساله، ساکن شهرستان دشتستان است که فرزند وی در اسفند ماه به تهران سفر کرده‌اند و علائم خفیفی از بیماری را نشان داد همچنین فامیل یکی از افرادی است که نمونه آزمایش وی مثبت اعلام‌شده و پس از طی دوره درمان از بیمارستان ترخیص و اکنون با حال عمومی خوب در قرنطینه خانگی بسر می‌برد.

کشمیری اضافه کرد: بیمار جدید دیگر زنی ۶۰ ساله ساکن شهرستان کنگان و دارای بیماری زمینه‌ای قلبی عروقی و دیابت است که در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان بستری و از حال عمومی خوبی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا امروز ۳۸ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از مجموع بیماران دارای ویروس کرونا تاکنون ۶ نفر در بیمارستان بستری و در حال سپری کردن دوره درمانی خود قرار دارند، همچنین ۶ نفر از این بیماران در استان بوشهر نیز فوت شده‌اند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه باید مردم طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را با جدیت هر چه بیشتر اجرا کنند اظهار داشت: مردم به منظور قطع سریع‌تر زنجیره انتقال کرونا، ماندن در خانه را جدی‌تر گرفته و از ترددهای غیرضروری خودداری کنند و در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

کشمیری خطاب به مردم بیان کرد: برای بیرون آمدن از خانه دلایل مهم مانند خرید ضروری و یا مراجعه به پزشک داشته باشید در غیر این صورت مهم‌ترین اقدام هر شهروندی در این روزها در خانه ماندن است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با اشاره به اینکه مهم‌ترین کمک مردم به حوزه سلامت در خانه ماندن و رعایت نکات بهداشتی است بیان کرد: هموطنان با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir در طرح غربالگری الکترونیکی تشخیص کرونا شرکت کنند.

کشمیری افزود: اگر از شماره ۴۰۳۰ با شما تماس گرفته شد این یک تماس رایگان و از طرف همکاران بهداشتی دانشگاه و برای اطمینان از سلامتی شما و بررسی علائم کرونا ویروس است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه پاسخگوی تماس شماره ۴۰۳۰ باشید و به سؤالات با دقت و کامل پاسخ دهید تا مجبور به پیگیری مجدد نشوند اضافه کرد: با توجه به اهمیت موضوع بیماریابی و شناسایی افراد در معرض خطر، با سرشماره ۴۰۳۰ با مردم تماس گرفته می‌شود و در صورت اعلام وجود نشانه‌های ابتلا به بیماری، اقدامات مراقبتی و پیگیری‌های بعدی از سوی تیم‌های سلامت، انجام می‌گیرد.ایرنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: