کد خبر: ۲۵۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۹ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 27
بازداشتیها به زحمت خود را پاکیزه نگاه می دارند و بوی نامطبوع این مکان را فراگرفته است. به دلیل ماهیت موقتی این مکان، امکان شستشوی البسه فراهم نیست و بازداشتیها مجبورند کماکان لباسهای روز نخست را بر تن داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت>دکتر سیروس عسگری دانشمند ایرانی زندانی در بازداشتگاه اداره مهاجرت آمریکا به روزنامه انگلیسی گاردین گفت که مسئولان بازداشتگاه به عمد ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اختیار زندانیان قرار نمی دهند تا بیماری کووید ۱۹ آنها را از پای درآورد.

به گزارش شفاآنلاین،روزنامه گاردین امروز در گزارشی خبر داد که دکتر سیروس عسگری که با وجود تبرئه از اتهام نقض تحریم های ایران، در بازداشتگاه اداره مهاجرت و گمرکات آمریکا گرفتار شده خبر داده که بازداشتگاهش آلوده و پر ازدحام است و مقام ها اقدام چندانی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا انجام نمی دهند.

این استاد ۵۹ ساله مهندسی مواد که در نوامبر ۲۰۱۹ از اتهام سرقت اسرار تجاری مرتبط با فعالیت های دانشگاهی خود در دانشگاه اوهایو تبرئه شده بود به علت ابطال روادیدش هنوز در بازداشت اداره مهاجرت آمریکا به سر می برد.

عسگری در تماسی تلفنی از بازداشتگاهش در شهر الکساندریای ایالت لوئیزیانا به گاردین گفت که بازداشتگاه وی فاقد امکانات اولیه نظافت بوده و بازداشتی های جدید کماکان از سراسر آمریکا وارد می شود بدون آنکه راهبردی برای به حداقل رساندن تهدید کرونا وجود داشته باشد.

به نوشته گاردین، بازداشتگاه مزبور ۴۰۰ تخت دارد که به اقامت حداکثر ۷۲ ساعته اتباع بیگانه پیش از اخراج آنان از آمریکا اختصاص داده شده است. اما با محدودیت های مسافرتی ناشی از شیوع ویروس کرونا و لغو پروازها، اداره مهاجرت روزهاست که این افراد را در بازداشت نگاه داشته است.

عسگری از ۱۰ مارس (۲۰ اسفند) در بازداشتگاه الکساندریا به سر می برد و به دنبال بازگشت داوطلبانه به ایران است. اداره مهاجرت اجازه پرواز وی به وطنش یا آزادی موقت وی را نداده است. این اداره همچنین مخالفت کرده که عسگری ماسک محافظتی به صورت بزند و با وجود سابقه مشکلات حاد تنفسی اجازه تهیه ماسک را نیز به وی نمی دهد.

به گفته عسگری، بازداشتیها به زحمت خود را پاکیزه نگاه می دارند و بوی نامطبوع این مکان را فراگرفته است. به دلیل ماهیت موقتی این مکان، امکان شستشوی البسه فراهم نیست و بازداشتیها مجبورند کماکان لباسهای روز نخست را بر تن داشته باشند.

وی افزود که دستورالعملی برای فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشته و به نظر می رسد که با وجود تشویق مقام های فدرال و ایالتی به خانه نشینی مردم، تغییری در این بازداشتگاه رخ نداده است.

این استاد دانشگاه شریف به گاردین گفت: اداره مهاجرت به این افراد به چشم انسان نگاه نمی کند و آنها را اشیائی می بیند که باید از شرشان خلاص شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: