کد خبر: ۲۵۴۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 26
آیا چیزی بدتر از دست رنگ آمیزی شده با جوهر و لکه های ناخوشایند در یک تخته سفید وجود دارد؟ چپ دستها به سختی قادر به پاک کردن تخته ها هستند
شفاآنلاین>اجتماعی>اگر چپ دست هستید خواندن مطلب زیر می تواند برای شما جالب باشد؛ البته اگر چپ دست هم نیستید می توانید مطلب را بخوانید چون هیچ تضمینی وجود ندارد که فرزندتان یا نوه تان چپ دست نباشد!

به گزارش شفاآنلاین، این جهان خالی از مشکل برای افراد چپ دست نیست. 42 سال پیش 13 اوت، روز جهانی چپ دستان نام گرفت. تقریباً همه کالاها و وسایل مورد نیاز توسط ذهن  افراد راست دست ساخته می شوند. بنابراین  زندگی برای چپ دست‌ها می تواند سخت تر از آنچه فکر می کنید باشد.  پلاک ۵۲ در اینجا به برخی از این مشکلات اشاره داشته است که شاید هرگز از آنها اطلاع نداشته اید:

۱.  قیچی

دستگاه شکنجه قرون وسطی ابزاری مفید برای اکثر مردم است. اما استفاده از این ابزار برای هر فرد چپ دستی سخت خواهد بود، استفاده از قیچی معمولی می تواند، برای آنها دردناک و تقریباً غیرممکن باشد. اگر مجبور به استفاده زیاد از قیچی باشند، دچار آرتروز زودرس خواهند شد.

2. میز

افراد چپ دست آزاد نیستند که در هر کجا که دوست دارند بنشینند. آنها باید مکانی را پیدا کنند که وقتی آرنج شان را میگذارند، با کسی که در کنارشان نشسته، برخورد نکنند. هیچ وقت میز کافی برای چپ دستان وجود نداشته است.

۳. تابلو پاک کن

آیا چیزی بدتر از دست رنگ آمیزی شده با جوهر و لکه های ناخوشایند در یک تخته سفید وجود دارد؟ چپ دستها به سختی قادر به پاک کردن تخته ها هستند.

۴. نوار اندازه گیری

اندازه گیری دقیق با نوار اندازه گیری دشوار است؟ تصور کنید، مجبور شوید این کار را وارونه انجام دهید.

۵. بازی های ویدئویی

استفاده از یک صفحه کلید و ماوس یا کنترل واقعاً برای چپ دست ها دشوار نیست. بزرگترین مشکل برای چپها وقتی مشخص است که یک ابزار دستی با استفاده از مهارت های خوب حرکتی و هماهنگی برای استفاده صحیح از آن، به گونه ای طراحی شده که استفاده از آن در دست چپ واقعا غیرممکن یا ناراحت کننده است.

۶. باز کردن قوطی کنسرو

چپ دست بودن احتمالاً نیمی از مشکل است، اما آیا دیگران نیز هنگام استفاده از درب بازکن قوطی مشکل دارند؟ مطمئناً تکنیکی برای این کار وجود ندارد.

۷.  خودکار های زنجیر شده

در بسیاری از مکان ها مانند دفاتر پست و بانک ها قلم های زنجیر شده را روی میز یا پیشخوان می یابید که البته آنها به سمت راست و طوری بسته شده اند که چپ دست ها به راحتی نمی توانند از آنها استفاده کنند.

۸. نوت بوک های تجربی

وقتی چپ دست هستید، نوشتن در نوت بوک های فنری و بسته شده با حلقه نوعی شکنجه است. حلقه ها باعث می شوند که افراد چپ دست نتوانند دست خود را صاف در صفحه بگذارند و به طور عادی بنویسند.

9. فرضیات عجیب و غریب

مغز و بدنهای چپ دست ها ممکن است متفاوت از افراد راست دست عمل کنند.  آیا می دانید چپ دست بودن بدان معنی است که شما در استفاده از منطق خیلی بهتر هستیدو بهتر میتوانید مشکلات را حل کنید؟

۱۰. استفاده سخت تر از قلم و خودکار

نوشتن با دست چپ سخت است. چپ ها باید قلم را از دست خود دور نگه دارند و همزمان حلقه ها و سطرهای قابل خواندن را نیز رد کنند. این امر فشار بیشتری به نوک قلم وارد می کند و موجب شکستگی نوک مدا‌د و خراب شدن خط میشود.سلام نو 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: