کد خبر: ۲۱۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۲ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - 2018December 05
انجمن چپ دست‌های ایران به همت موسسه فرهنگی هنری ترنم اندیشه روشن با مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همزمان با روز جهانی چپ دست ها آغاز به کار کرد
شفاآنلاین> اجتماعی> فرزانه معصومیان دبیر انجمن چپ دستان ایران، درباره راه اندازی این انجمن گفت: هدف از راه اندازی این مجموعه غیرانتفاعی ، شناسایی و پرورش استعدادهای افراد چپ دست در جامعه ایران است که به دلایل مختلف مغفول مانده و نیازمند توجه بیشتر است.

به گزارش شفاآنلاین: وی تاکید کرد: این مجموعه تلاش خواهد کرد از هم افزایی توان و استعداد افراد مختلف (حتی راست دست ها) برای تغییر تلقی جامعه درباره افراد چپ دست استفاده کند.

چپ دست ها به اعتراف افراد جامعه و طبق تحقیقات علمی ، به طور ذاتی دارای ویژگی های خاص و عمدتا دارای متوسط هوشی بالاتر نسبت به عموم جامعه هستند . اما مجبورند از وسایلی که برای راست دست ها طراحی شده استفاده کننند. کارت خوان ها، صفحه کلید رایانه ها، صندلی های آزمون ، دنده خودروها ، حتی قیچی و دربازکن ها فقط برای راست دست ها طراحی شده اند.

به گفته دبیر انجمن چپ دست های ایران ، فعالیت های این مجموعه یک مبارزه اجتماعی نیست و تنها تلاشی است برای اینکه به مدیران و قانون گذاران بگوییم چپ دست ها که 10 درصد افراد جامعه را تشکیل میدهند باید مورد توجه خاص باشند. همچنین چپ دست ها آماده اند با آموزش ، مشاوره و محتواهای خاص سهم بیشتری در پیشرفت کشور عزیزمان داشته باشند.

همچنین در میان بازیگران سینما لاله اسکندری، حمید جبلی، زیبا بروفه، بهنوش بختیاری، حامد کمیلی، مرجان محتشم، و هانیه توسلیو در میان ورزشکاران و بخصوص فوتبالیست ها کریم باقری، علیرضا نیکبخت واحدی، مهرزاد معدنچی، میثم منیعی، محسن خلیلی چپ دست هستند.

بنا بر اعلام موسسه فرهنگی هنری ترنم اندیشه روشن اولین همایش چپ دست های ایران به زودی در تهران برگزار خواهد شد.  ایسنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهاب شهرکی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۴
0
0
09020237789
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: