کد خبر: ۲۵۳۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 26
ویروس کرونا و تداوم مشکلات فنی بوئینگ ۷۳۷ مکس، غول هواپیماسازی آمریکا را با مشکل بزرگ مالی و احتمال از دست دادن بازار فروش روبرو کرده است
شفاآنلاین>سلامت>دونالد ترامپ  گفت: شرکت هواپیمایی بوئینگ با وجود مشکلات مالی عدیده و شیوع ویروس کرونا از مرز ورشکستگی و تعطیلی رها می شود.  

به گزارش شفاآنلاین، رییس جمهوی آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز ضمن بیان این خبراظهارداشت: ما اجازه نمی‌دهیم شرکت بوئینگ تعطیل شود، باید به طور موقت به آن‌ها کمک کرد تا بتواند از شرایط کنونی خارج شود.

ترامپ در ادامه با ارائه پیشنهاداتی در مورد خروج شرکت بوئینگ از بحران اقتصادی گفت: آن‌ها در حال پرداخت بهره هستند و احتمالاً قصد دارند سهام خود را به مردم واگذار کنند.

گفتنی است ویروس کرونا و تداوم مشکلات فنی بوئینگ ۷۳۷ مکس، غول هواپیماسازی آمریکا را با مشکل بزرگ مالی و احتمال از دست دادن بازار فروش روبرو کرده است.  

در حالی‌که رسانه‌های آمریکا از ابتلای کارکنان خطوط تولید بوئینگ در شهر سیاتل آمریکا به ویروس کرونا خبر می‌دهند، تارنمای سی ان ان آمریکا در گزارشی نوشت که چشم‌انداز این شرکت هواپیماسازی در ابهام قرار گرفته است.  

این گزارش با اشاره به برخی ارزیابی‌های تازه از زیان مالی بوئینگ افزود: مشکلات بوئینگ ۷۳۷ مکس که جان ۳۴۶ نفر را گرفته است، ادامه دار خواهد بود و ضرر سنگین آن به این شرکت سر به فلک خواهد گذاشت.  

سی ان ان ضرر این غول هواپیماسازی آمریکا را دست کم ۷.۱۸ میلیارد دلار اعلام کرد و نوشت: بوئینگ در صدد است تا اواسط سال جاری میلادی تایید سازمان هوانوردی آمریکا را برای پرواز این مدل بگیرد. هزینه تخمینی این بحران شامل ۸. ۳ میلیارد دلار غرامت به مشتریان این شرکت هواپیمایی و ۶. ۳ میلیارد دلار افزایش هزینه برای ساخت این جت است.  

بوئینگ همچنین یک صندوق جبران خسارت ۱۰۰ میلیون دلاری برای خانواده‌های قربانیان سانحه ایجاد کرده است ولی هزینه‌های دادخواهی می‌تواند خیلی بیشتر از برآوردهای مورد نظر بوئینگ تمام شود.  

هنوز مشخص نیست که بوئینگ بتواند تایید سازمان هوانوردی آمریکا برای پرواز دوباره جت‌های ۷۳۷مکس را بگیرد.  

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس که جزو پرفروش‌ترین‌ها بود از مارس گذشته تاکنون به دنبال ۲ سقوط مرگبار این هواپیما در اندونزی و اتیوپی که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، زمینگیر شده است و اجازه پرواز ندارد.  

این مساله این غول هواپیماسازی آمریکایی را به مرز ورشکستگی کشانده است.فاکس نیوز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: