کد خبر: ۲۵۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 26
الشرق الاوسط/ انگلستان/ امیل امین
بحران کرونا نشان داد ساز و کارهای لازم برای اجرای توافق ها، بسیار ناکارآمد و برای مقابله با چالش های غیرمنتظره، ناکافی است
1- اروپایی ها اکنون به علت درگیر بودن با کرونا، فرصتی برای اندیشیدن درباره آینده اتحادیه اروپا ندارند ولی با پایان یافتن این بحران، احتمالا شاهد فروپاشی این تشکل سیاسی خواهیم بود که متحمل ضربه سختی شده است. 

2-اتحادیه اروپا با هدف ایجاد همبستگی و همسویی بین کشورهای اروپایی به ویژه در زمان بحران ها و گرفتاری ها تشکیل شد تا بتواند زندگی بهتری برای مردم این کشورها فراهم کند. 

ولی رفتاری که با شماری از کشورها مثل ایتالیا شد، پرسش هایی جدی درباره آینده این اتحادیه مطرح می کند. اقدام شماری از کشورهای اروپایی به بستن مرزهای خود و ایجاد مجدد مرزهای شنگن، با توافقنامه های اروپایی ها مغایرت دارد. 

3-بحران کرونا نشان داد ساز و کارهای لازم برای اجرای توافق ها، بسیار ناکارآمد و برای مقابله با چالش های غیرمنتظره، ناکافی است.

 این بحران همچنین نشان داد سقف همکاری بهداشتی بین اروپایی ها عملا فروریخته است به طوری که وقتی ایتالیا از آلمان درخواست کمک های پزشکی کرد، پاسخ این بود که آنچه ما داریم برای خودمان و برای شما ناکافی است. 

4-کشورهای اروپایی نتوانستند درک کنند که اگر ایتالیا به کانون شیوع کرونا تبدیل شود، هیچ کشوری در اروپا از آن در امان نخواهد ماند به همین علت به جای آن که به سرعت در صدد کمک به این کشور برآیند، مرزهایشان را به روی ایتالیا بستند. 

5-دوطرف قطعا از هرج و مرجی که کرونا در اروپا ایجاد کرد سود می برند: نخست، جریان های راستگرای افراطی که بار دیگر بر ناکارآمدی این اتحادیه تاکید خواهند کرد و در صدد نابودی آن بر خواهند آمد. دوم، چین و روسیه که کمک ها و کادر پزشکی خود را برای کمک به ایتالیا و اسپانیا اعزام کردند و اکنون فرانسه منتظر دریافت کمک آنهاست.

6-اتحادیه اروپا در مقابل یک ویروس به لرزه درآمد و ناتو دود هوا شد، پس اگر جنگی جهانی روی دهد چه خواهد شد؟ ممکن است اوراسیا از دل کرونا خارج شود، ولی چگونه؟


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: