کد خبر: ۲۵۳۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 25
سازمان جهانی بهداشت:
تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به ۶۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه رسما هشدار داد که باتوجه به شتاب بسیار زیاد شیوع ویروس کرونا در آمریکا، این کشور این پتانسیل را دارد که به کانون بیماری کرونا در جهان تبدیل شود.

به گزارش شفاآنلاین، خانم مارگارت هریس سخنگوی سازمان جهانی بهداشت این هشدار را با توجه به افزایش بسیار زیاد تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در آمریکا اعلام کرد.

آمریکا و اروپا میزبان ۸۵ درصد مبتلایان به کرونا در جهان

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی همچنین اعلام کرد که اکنون 85 درصد از همه مبتلایان به بیماری کرونا در جهان، در آمریکا و کشورهای اروپایی هستند.

مارگارت هریس گفت که با توجه به روند کنونی شیوع بیماری در جهان، انتظار می رود شمار جان باختگان بطور قابل توجهی افزایش یابد.

تاکنون بیش از ۴۶ هزار نفر در آمریکا به بیماری کرونا مبتلا شده اند و نزدیک به ۶۰۰ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند.

 شیوع ویروس کرونا در آمریکا به یک بحران در همه بخش ها تبدیل شده است و دونالد ترامپ به علت اقدامات ناکافی آماج انتقادهای کارشناسان و مقام‌ها قرار گرفته به گونه ای که تام بازرت مشاور پیشین امنیت داخلی او امروز (۵ فروردین) هشدار داده این کشور در مدت یک هفته، صدرنشین مبتلایان جهان خواهد شد.

خانم امیلی پورتر پزشک متخصص آمریکایی نیز امروز (۵ فروردین) در گفت و گو با شبکه سی ان ان گفت در خوش بینانه ترین وضعیت، هفت میلیون و ۳۵۰ هزار آمریکایی در صورت ابتلا به ویروس کرونا به علت نبود دستگاه‌های تنفسی جان خواهند باخت.

شبکه خبری سی ان ان همچنین امروز اعلام کرد سرعت انتشار ویروس کرونا در ایالت لوئیزیانا در آمریکا سریع تر از هر نقطه دیگر در جهان است بطوریکه می‌تواند این ایالت را در وضعیتی بدتر از ایتالیا و یا اسپانیا قرار دهد.

نوع برخورد دونالد ترامپ با شیوع کرونا و رسانه هایی که به بیان حقایق و واقعیت های این معضل در آمریکا می پردازند، باعث روی گرداندن جمعی دیگر از طرفداران او شده بطوری که برخی تحلیل گران معتقدند این مسئله می تواند بخت ترامپ برای پیروزی در انتخابات پیش رو را بطور جدی به مخاطره بیاندازد. رویترز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: