کد خبر: ۲۵۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 24
سربازان اسپانیا اجساد تعدادی از افراد مسن و سالخورده را که در تختخواب خود تنها و رها شده بودند پیدا کرده‌اند
شفاآنلاین>اجتماعی>سلامت>با اعلام رسمی مقامات اسپانیا مبنی بر کشف اجساد افراد سالخورده و مسن در خانه‌های خود، بی‌توجهی و عدم رسیدگی به سالمندان مبتلا به کرونا برخلاف ادعای مقامات اروپا، باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.

به گزارش شفاآنلاین، روزنامه انگلیسی گاردین گزارش داد وزیر دفاع اسپانیا به تازگی افشا کرد سربازانی که برای مقابله با کرونا ویروس و برای ضدعفونی و اداره خانه‌های مسکونی به کمک دولت این کشور در حال خدمت بودند، اجساد تعدادی از افراد مسن و سالخورده را که در تختخواب خود تنها و رها شده بودند پیدا کرده‌اند.

گاردین در ادامه نوشت این خبر وحشتناک کشف اجساد در حالی رخ داد که اسپانیا شاهد افزایش بیشتر تعداد کشته‌شدگان و موارد مبتلا شده به کرونا ویروس بود و مقامات بهداشت در حال تصمیم‌گیری برای توزیع تقریباً ۶۵۰،۰۰۰ «کیت آزمایش سریع» بودند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید: مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز دوشنبه اظهار کرد که اعضای واحد ویژه فوریت‌های نظامی در هنگام انجام وظایف، اجساد را پیدا کرده‌اند. 

روبلز که دریک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد افزود: ارتش در طی برخی بازدیدهای خود، شاهد سالمندانی که کاملاً تنها و رهاشده بودند و حتی برخی از افراد در تختخواب خود مرده بودند. روبلز گفت: چنین رفتارهای غیرانسانی تحمل نخواهد شد و هر فردی که وظایف و مسؤولیت‌های خود را نادیده بگیرد تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت و مجازات خواهد شد.

گفتنی است این ویروس تاکنون جان بیش از ۲۳۰۰ نفر را در اسپانیا گرفته در حالی که تعداد مبتلاشدگان تأییدشده به ۳۵ هزار نفر افزایش یافته است. این کشور از ۱۴ مارس به حالت قرنطینه درآمده است و افراد مجاز به خرید غذا یا دارو یا دریافت خدمات پزشکی یا عبور و مرور فقط به محل کار خود هستند.مشرق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: