کد خبر: ۲۵۳۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 23
کروناویروس هنوز درمان قطعی ندارد و داروهایی که برای درمان آن اعلام می‌شود نیز هیچ کدام به شکل مطلق اثبات نشده‌اند
شفاآنلاین>سلامت>مدیر بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه به جز ماندن در خانه هیچ راه دیگری برای کنترل بیماری وجود ندارد، معتقد است که متاسفانه هنوز عده‌ای بیماری کووید19 را جدی نگرفته‌اند.

به گزارش شفاآنلاین ، دکتر پیام طبرسی گفت: نه تنها مردم که حتی برخی برنامه‌های تلویزیونی نیز تصور می‌کنند کووید ۱۹ یک شوخی است. هیچ کس نمی‌تواند بگوید نسبت به بیماری بی تفاوت است چراکه شاید خودش بی علامت به بیماری مبتلا شود اما، باعث انتقال بیماری به سایرین به شکلی شود که آنها بدترین علائم بالینی را شاهد باشند.

وی با تاکید بر اینکه به جز ماندن در خانه هیچ راه دیگری برای کنترل بیماری وجود ندارد، افزود: همین حالا هم بیمارستان‌ها ظرفیت کافی ندارند و کار در برخی نقلط به استفاده از بیمارستان صحرایی رسیده است. این در حالی است که در صورت عدم اصلاح رفتار افراد و حضور در محیط‌های اجتماعی، احتمال انتقال فرد به فرد بیماری افزایش می‌یابد.

طبرسی در ادامه خاطرنشان کرد: کروناویروس هنوز درمان قطعی ندارد و داروهایی که برای درمان آن اعلام می‌شود نیز هیچ کدام به شکل مطلق اثبات نشده‌اند.

 با کاهش روند بستری بیمار در بیمارستان‌ها و کمک به زنجیره قطع بیماری می‌توانیم اطلاعات خود در مورد کرونا را افزایش دهیم. اما در صورتی که نکات بهداشتی و توصیه‌ها مغفول بمانند به طور مداوم شاهد افزایش آگهی‌های ترحیم پر سراسر کشور خواهیم بود.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه شهید بهشتی، وی در پایان با بیان اینکه هر شخصی با علائم حاد تنفسی مشکوک به کرونا است، تصریح کرد: اولین توصیه ما این است که اگر علائمی همچون سرماخوردگی، تب، سرفه و... دارید در خانه بمانید و ضمن مصرف مایعات فراوان از مسکن استفاده کنید.

 تنها در صورتی که علائم شما شدت یافت به مراکز درمانی مراجعه کنید و از حضور در این مراکز به دلیل مسائل ساده و جزئی خودداری کنید، چراکه ۴۰ درصد از  انتقال کرونا در مراکز درمانی صورت می‌گیرد.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: