کد خبر: ۲۵۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - 2020March 20
آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب که در سیب‌های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می‌شود. از ریه‌ها در برابر آسیب ناشی از محیط بیرونی حفاظت می‌کند
شفاآنلاین>سلامت>سیب یکی از پرکشت‌ترین و پرمصرف‌ترین میوه‌ها در جهان است که یکی از سلامت بخش‌ترین خوراکی‌ها نیز محسوب می‍‎شود.

به گزارش شفاآنلاین، سیب دارای ویتامین و مواد مغذی زیادی است و خوردن یک سیب در روز شما را از رفتن نزد دکتر بی نیاز می‌کند، آنتی اکسیدان و فیبر از خواص مهم سیب به حساب می‌آید.

برخی از فواید مهم سیب برای سلامت به شرح زیر است:

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب که در سیب‌های قرمز خوشمزه بیشتر یافت می‌شود. از ریه‌ها در برابر آسیب ناشی از محیط بیرونی حفاظت می‌کند. این آنتی اکسیدان، سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند، تا دفاع طبیعی بدن را ایجاد کند.

محافظت از بدن در برابر انواع سرطان‌ها از دیگر خواص سیب است. سیب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌ها و به ویژه پُلی فنول‌ها تأثیر مثبتی در برابر برخی از سرطان‌ها مثل سرطان ریه و کولورکتال دارد.

از سوی دیگر میزان بالا فیبر موجود در سیب عامل موثری در کاهش وزن است. فیبر روند گوارش را کُند می‌کند و احساس سیری طولانی تری ایجاد می‌نماید.

کلسترول خون و یا چربی خون از چربی‌های بد در خون است که فیبر موجود در سیب باعث میشود میزان کلسترول کاهش یابد.

سیب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد، برای همین با فشار خون بالا مقابله می‌کند.

افرادی که مبتلا به دیابت هستند در صورت درمان نکردن آن به مشکلات دیگری نیز دچار می‌شوند که به دیابت مربوط می‌شود از جمله اختلالات عصبی، مشکلات کلیوی و مشکلات بینایی. با خوردن سیب به طور منظم می‌توانید از مبتلا شدن به دیابت و مشکلات دیگری که به دنبال دارد جلوگیری کرد.

خوردن سیب در حالت ناشتا، باعث کاهش حرارت و تب می‌شود. علاوه بر این سیب حاوی اسید مالیک است که به تنظیم فعالیت روده و کبد کمک می‌کند و مواد مغذی زیادی به ویژه برای مغز دارد.

در مجموع ترکیب مواد مغذی موجود در سیب بسیار خوب و موردنیاز بدن است. یک سیب متوسط حدود ۲۰۰ گرمی، ۹۵ کالری دارد و شامل کربوهیدرات ها، فیبر، پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K است. بعلاوه سیب حاوی منیزیم، مس و آهن است. حتی پوست سیب هم منبع خوب فیبر است. از اینرو بهتر است سیب با پوست خورده شود.میزان 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: