کد خبر: ۲۵۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 18
به احتمال فراوان من و خواهرم در زمان سال تحویل جدید در نقاهتگاه مشغول خدمت به مردم هستیم اما از این موضوع ناراحت نبوده و به چیزی جز سلامتی مردم فکر نمی کنیم
شفاآنلاین>سلامت>سیما و لیلا خواجه، خواهران دوقلوی عضو جمعیت هلال احمر گلستان سهم خود در مهار بیماری کرونا را با حضور در نقاهت‌خانه بیماران بهبود یافته گرگان ادا می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین، سیما خواجه به ایرنا گفت: پس از راه اندازی نقاهت خانه بیماران بهبودیافته کرونا در گرگان به عنوان اولین داوطلبان، مشغول خدمت رسانی شدیم.

وی بیان کرد: به همراه سایر داوطلبان، خدمات مورد نیاز به بیمارانی که سطح ویروس در بدن آنها کاهش داشته و به بهبودی کامل نزدیک هستند را ارایه می دهیم.

این عضو جمعیت هلال احمر که دوره های آموزشی امدادگری را پشت سر گذاشته ادامه داد:‌ در این مرکز بیمارانی که به سبب شرایط خانوادگی امکان قرنطینه و جداسازی خانگی ندارند نگهداری می شوند و با توجه به آموزش های پشت سرگذاشته، در شرایط ایزولاسیون داروها و خدمات درمانی مورد نیاز در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

وی به بخشی از وظایف خود در این مرکز اشاره کرد و گفت : پس از پذیرش و ثبت اطلاعات هویتی، اتاق و تخت هر بیمار مشخص شده و پس از  تحویل تجهیزات شخصی، فرد بیمار بستری می شود که همه این کارها با نظارت و کمک ما انجام می شود.

خواجه در تشریح کار روزانه خود گفت: به صورت مداوم من و خواهرم هر ۲ ساعت یکبار علایم حیاتی بیماران مانند درجه حرارت بدن، نبض، تنفس و فشارخون را اندازه گیری کرده و با استفاده از دستگاه ویژه غلظت اکسیژن، خون این بیماران را ارزیابی می کنیم.

این عضو جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: برای آن که بتوانیم اطلاعات دقیقی در اختیار سرپرستاران بیمارستان ها قرار دهیم، تکرار منظم این کنترل ها بسیار ضروری است.

خواجه گفت: به احتمال فراوان من و خواهرم در زمان سال تحویل جدید در نقاهتگاه مشغول خدمت به مردم هستیم اما از این موضوع ناراحت نبوده و به چیزی جز سلامتی مردم فکر نمی کنیم.

 وی از مردم خواست با پیوستن به پویش "در خانه بمانیم" زنجیره بیماری کرونا را قطع کرده و سال جدید را بدون اضطراب و نگرانی آغاز کنند.

ویروس کرونا تاکنون موجب مرگ ۸۲ نفر در استان گلستان شد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: