کد خبر: ۲۵۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 07
در سیاتل؛ کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مدارس تعطیل شده و به کارکنان بخش های مختلف دستور داده شده است تا از داخل خانه دورکاری کنند
شفاآنلاین>سلامت>با اعلام ایالت واشنگتن از مرگ یک نفر دیگر بر اثر ویروس کرونا، مجموع قربانیان در آمریکا به 15 نفر رسید.

به گزارش شفاآنلاین، همزمان اعلام شد هفت ایالت امریکا شامل پنسیلوانیا، ایندیانا، مینه سوتا، کنتاکی، اوکلاهما، نبراسکا و هاوایی روز جمعه نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا را گزارش کردند و به این ترتیب ، گسترش این ویروس به بیش از نیمی از 50 ایالت آمریکا رسید.

در سیاتل؛ کانون شیوع ویروس کرونا در آمریکا، مدارس تعطیل شده و به کارکنان بخش های مختلف دستور داده شده است تا از داخل خانه دورکاری کنند.

شبکه فاکس نیوز نیز خبر داد مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی تجهیزات لازم برای انجام تله‌کنفرانسی جلسات به دلیل تهدید بی‌سابقه و منحصر به فرد ویروس کرونا است. 

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که قانونگذاران واشنگتن که در کنفرانس سالانه کمیته روابط عمومی اسرائیل-آمریکا ( ایپک ) در چهارشنبه گذشته شرکت کرده بودند توسط این تشکل اخطاری دریافت کردند که گروهی از حاضران در این نشست با شخصی در نیویورک که اکنون به کرونا مبتلا است، در ارتباط بوده‌اند. 

بیش از 18 هزار تن از سراسر آمریکا از جمله مایک پنس معاون ترامپ، مایک پمپئو وزیر خارجه ، میچ مک‌کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه در سنا، چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات در سنا و ده‌ ها نماینده از هر دو حزب در این نشست حضور داشته ‌اند. 

وکیل یهودی مبتلا به کرونا که اخیرا به اسرائیل سفر داشته است باعث ابتلای افراد زیادی در نیویورک شده و خود در بیمارستان بستری است.

از سوی دیگر ، نشریه بیزینس اینسایدر در گزارشی نوشت ؛ بر اساس یک سند افشا شده بر اثر شیوع کرونا در آمریکا 96 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد 480 هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد. بیمارستان ها با تهدید روزافزون شیوع این ویروس در آمریکا روبرو هستند.

 یک سخنگوی فدرال رزرو ( بانک مرکزی امریکا ) نیز اعلام کرد اسکناس های دلار که بعد از استفاده در آسیا به آمریکا باز می گردند، به منظور محدود کردن شیوع ویروس #کرونا برای مدت 7 تا 10 و حتی 60 روز قرنطینه می شوند. پیش از این ، مدت قرنطینه 5 روز اعلام شده بود .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: