کد خبر: ۲۵۲۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 04
با توجه به تست‌های انجام شده روی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای این کلیسا و گروه‌های دیگر، انتظار می‌رود طی روزهای آینده موارد ابتلا بسیار بیشتر شود
شفاآنلاین>سلامت>با افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در کره جنوبی و اعلام صدها مورد جدید ابتلا امروز (چهارشنبه)، بسیاری از بیماران برای بستری شدن در بیمارستان شهر "دئگو"، بزرگ‌ترین مرکز شیوع کروناویروس در خارج از چین در صف های طولانی انتظار مانده‌اند.

به گزارش شفاآنلاین، طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از امراض کره جنوبی (KCDC)، موارد جدید ابتلا به کروناویروس شمار کل مبتلایان در این کشور را به ۵۶۲۱ نفر رسانده که از این میان تاکنون دست‌کم ۳۲ نفر جان باخته‌اند.

بیشتر موارد ابتلا در کره جنوبی مربوط به شهر "دئگو"، چهارمین شهر بزرگ این کشور یا اطراف آن بوده و از یک کلیسای مسیحی شیوع آن آغاز شده است.

با توجه به تست‌های انجام شده روی بیش از ۲۰۰ هزار نفر از اعضای این کلیسا و گروه‌های دیگر، انتظار می‌رود طی روزهای آینده موارد ابتلا بسیار بیشتر شود.

نخست وزیر کره جنوبی با اشاره به اختصاص منابع بیشتر پزشکی در مناطق درگیرتر و اختصاص منابع بیشتر مالی از جمله ۹.۸میلیارد دلار اعلام کرد در چنین مواقع اضطراری به اقدامات ویژه‌ای نیاز است.

وی در جلسه خود در هیأت دولت تاکید کرد: برای غلبه بر کووید-۱۹ در اسرع وقت و به حداقل رساندن تأثیر آن بر اقتصاد، لازم است همه منابع موجود به صورت فعالانه تزریق شود.

کووید-۱۹ بیماری ناشی از کروناویروس جدیدی است که در اواخر سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) از چین شیوع یافته و اکنون به تمای قاره‌های جهان رسیده است.

بیمارستان‌های کره جنوبی در مناطقی که بیشترین درگیری را با کروناویروس دارند با ازدحام بیماران مواجه شده و مبتلایان جدید برای بستری شدن مجبورند زمان زیادی منتظر بمانند.

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی اعلام کرده تنها در "دئگو" ۲۳۰۰ نفر منتظر پذیرش و بستری شدن در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی موقت هستند. یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی نظامی که بسیاری از مبتلایان جدید در آن بستری شده‌اند، قرار است تا روز پنج‌شنبه ۲۰۰ تختخواب اضافی فراهم کند.

رئیس جمهوری کره جنوبی نیز ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل کمبود ماسک، علیه این ویروس جدید اعلام جنگ کرده و قول حمایت از مشاغل کوچکی را که در اثر شیوع کروناویروس آسیب دیده‌اند را داد.

تاکنون حداقل ۹۲ کشور محدودیت ورود از کره جنوبی را اعمال کرده اند.

مرکز کنترل و پیشگیری از امراض کره جنوبی اعلام کرده که به طور روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در این کشور مورد تست کروناویروس قرار می‌گیرند و شمار مبتلایان جدید روزانه از روز شنبه که ۹۰۹ مورد جدید تایید شد، به طور آهسته رو به کاهش است.

بنا بر گزارش رویترز، کارشناسان هشدار داده‌اند که فرایند پردازش و آماده شدن جواب تست‌ها می‌تواند منجر به افزایش آتی شمار مبتلایان شود.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: