کد خبر: ۲۵۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 02
پژوهشگران دریافتند راهبرد دارویی با هدف ارتقاء سیستم ایمنی و تقویت یک نوع سلول ایمنی معروف به قاتل طبیعی سلول ها در درمان اگزما موثر است
شفاآنلاین>سلامت>محققان دریافتند راهبرد دارویی با هدف ارتقاء سیستم ایمنی و تقویت یک نوع سلول ایمنی معروف به قاتل طبیعی سلول ها در درمان اگزما موثر است.

به گزارش شفاآنلاین ، محققان در گذشته دریافته بودند که بیماران مبتلا به اگزما دارای میزان کم سلول‌های قاتل طبیعی (NK) در خون شأن هستند. آنها این مشاهده بالینی خود را بر روی موش‌های آزمایشگاهی بررسی کردند.

محققان دانشگاه واشنگتن بعد از حذف توانایی موش‌ها در تولید سلول‌های NK متوجه شدند نشانگرهای التهاب در این حیوانات تشدید شد.

زمانیکه آنها پروتوتیپ داروی پژوهش شده را به منظور افزایش تعداد سلول‌های NK در حیوانات استفاده کردند، التهاب کاهش یافت و موش‌ها بهتر شدند.

«برایان کیم»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما با معاینه پوست این موش‌ها مشاهده کردیم بیماری اگزمای شأن به شیوه‌ای که ما قبل از درمان‌های دیگر ندیده بودیم، بهبود یافته بود.»

کیم معتقد است علاوه بر بهبود خارش پوست مرتبط با اگزما، تعداد سلول‌های NK که می‌تواند به بازیابی سیستم ایمنی از ویروس‌ها در بیماران مبتلا به اگزما کمک کند، نیز تقویت می‌شود.

به گفته محققان، افراد دارای تعداد بسیار کم سلول‌های NK، بسیار در برابر ویروس تبخال، ویروس‌های ابله مرغان و ویروس HPV آسیب پذیر هستند.

محققان معتقدند این مطالعات فقط به اگزما محدود نمی‌شود و می‌تواند به بیماران مبتلا به آسم یا آلرژی‌های غذایی هم کمک کند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: