کد خبر: ۲۵۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 01
با توجه به اینکه اجتماعات محلی، شناختی که نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارند، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت آن هم داشته باشند
شفاآنلاین>سلامت> عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه کاهش بحران بیماری کرونا در کشور نیازمند مشارکت بیشتر اجتماعات محلی است، گفت: ما باید تلاش کنیم در شرایط بحرانی حس تعلق خود را نسبت به دیگران افزایش دهیم.

به گزارش شفاآنلاین، قربانعلی ابراهیمی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی نظام اجتماعی در گذشته و در حال حاضر حضور اجتماعات محلی در جامعه بوده است، اظهار کرد: اجتماعات محلی می‌توانند در شرایط بحرانی زمینه مشارکت و همکاری را به خوبی فراهم کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اجتماعات محلی، شناختی که نسبت به مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور دارند، می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در مدیریت آن هم داشته باشند.

عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه اجتماعات محلی در کشور می‌توانند در کنترل و مهار بیماری کرونا هم نقش به سزایی داشته باشند، گفت: با توجه به اینکه این بیماری در کشور ما شناخته شده نیست و دارویی هم برای درمان آن وجود ندارد در این امر اجتماع محلی می‌تواند برای مقابله با این بیماری آگاهی و راهنمایی‌های لازم را در اختیار مردم قرار دهد چراکه بعضی از افراد توصیه‌های لازم را نمی‌دانند و دچار استرس، اضطراب و نگرانی می‌شوند که این اضطراب و استرس‌ها می‌تواند عامل بیماری شود.

ابراهیمی با تاکید برا اینکه اجتماع محلی در شرایط کنونی می‌تواند در توزیع راحت‌تر اقلام مورد نیاز شهروندان اثر گذار باشد، افزود: اگر در شرایط بحرانی کرونا با کمبود کالایی نظیر ماسک و محلول ضد عفونی کننده دست مواجه می‌شویم، اجتماع محلی می‌تواند در توزیع آن‌ها راحت‌تر اقدام کند بنابراین در این میان کسانیکه تمکن مالی بیشتری دارند، بیایند ماسک و محلول ضدعفونی کننده را به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دهند و از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کسانی که در این راه خیر قدم بردارند به تعبیر دینی خودمان زکات دارایی خود را پرداخت کرده است که این نیت‌های انسان دوستانه را می‌توان به خوبی در اجتماعات محلی مشاهده کرد.

شرایط بحرانی کشور همبستگی ملی را تقویت می‌کند

عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه شرایط بحرانی کشور  همبستگی ملی را تقویت می‌کند، گفت: در این زمان، حس تعلق ملی و از خودگذشتگی از اجتماع محلی بروز خواهد کرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همبستگی ملی باعث می‌شود ما از بحران‌هایی نظیر بیماری کرونا عبور کنیم و به فکر دیگران و جامعه باشیم و این بحران می‌تواند همبستگی ملی را در بین گروه‌های مختلف اجتماعی هم ارتقا دهد.

وی افزود: زمانی که کشور با بحران مواجه می‌شود خسارت‌هایی را به مردم وارد می‌کند که به تعبیر جامعه شناسان این خسارت و مشکلات، محاسنی نظیر تقویت همبستگی ملی، حس همدردی، کمک و تعاون به افراد را در پی خواهد داشت.

عضو هیئت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه  امروز کشور ما دچار بحران کرونا بوده است، یادآور شد: در کشور ما کسانی هستند در این شرایط بحرانی در معاملات خود و دیگران قول و تعهداتی دارند که ممکن است در این شرایط بحرانی تعهدات آن‌ها برآورده نشود بنابراین لازم است برای رهایی از این بحران همدیگر را کمک کنیم تا سال جدید(سال۹۹) شاهد شکوفایی کشور باشیم.ایسنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: