کد خبر: ۲۵۲۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - 2020March 01
مجموعه یگان ویژه برای آلودگی زدایی حجمی اقدامات موثری را در راستای کنترل کرونا انجام خواهند داد
شفاآنلاین>سلامت>فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران، گفت: مجموعه یگان ویژه برای آلودگی زدایی حجمی اقدامات موثری را در راستای کنترل کرونا انجام خواهند داد.

به گزارش شفاآنلاین، علیرضا زالی، در نشست فرماندهی مدیریت کرونا در کلانشهر تهران، با اشاره به اینکه بیشترین تردد دستگاه‌های درون شهری در شهر تهران انجام می‌شود از مصوبه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا مبنی بر کاهش ساعات کاری ادارات در استان تهران خبر داد و افزود: با تلاش‌های این کمیته ساعت کار تا اطلاع ثانوی از ۸ صبح تا ۱۳ برای دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی تعیین شد.

وی بر ضرورت موافقت ارگان‌ها و سازمان‌ها با مرخصی استعلاجی گروه‌های تعریف شده اعم از بیماران هموفیلی، ریوی، خاص، تالاسمی، افراد بدون علامت که دارای سابقه تماس نزدیک با بیمار کووید -۱۹ طی دو هفته اخیر بوده‌اند، بانوان شیرده، باردار و یا افرادی که کودک زیر سه سال دارند و جانبازان شیمیایی تاکید کرد.

جدیدترین تصمیمات ستاد فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران برای مراجع قضایی و زندانیان، بخش دیگری از سخنان فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلانشهر تهران را به خود اختصاص داد.

وی افزود: با تلاش‌های این ستاد برای حفظ سلامتی و حفاظت از زندانیان و پیشگیری از ابتلای زندانیان به کرونا، تفکیک زندانیان متناسب با جرایم مرتکبه و در صورت امکان مرخصی موقت به آنان اعطا می‌شود.

رسیدگی دادسراها و شورای حل اختلاف به پرونده‌های ضروری، حذف بازدیدهای بدنی، توسعه سیستم بانکداری دیجیتال، افزایش میزان تراکنش‌ها توسط دستگاه‌های خودپرداز با هدف کاهش مراجعات بخش دیگری از اقدامات انجام شده توسط ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا بود که زالی به آن اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه شیوع بیماری کرونا بسیاری از مشاغل را با رکود روبرو کرده از اعطای وام‌های کم بهره به برخی مشاغل، تغییر زمانبندی تقویم رسیدگی به کارنامه مالیاتی از خرداد به پایان شهریور و در نظر گرفتن معافیت‌های مالیاتی در بازه زمانی دوماه آخر سال خبر داد.

زالی، ابلاغ و اجرای مصوبات تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و استقرار کارشناسان بهداشتی در مکان‌های پرتردد نظیر پایانه‌های مسافربری و فرودگاه‌ها را یکی دیگر از دستاوردهای کمیته مبارزه با کرونا برای کاهش بار همه گیری ناشی از این ویروس ذکر کرد.

وی با بیان اینکه سامانه‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ پاسخگوی سوالات مربوط به بیماری کرونا است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بار پشتیبانی و تکنیکال فنی این بیماری با راه اندازی این دو سامانه تسهیل شده است.

فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در ادامه از همکاری و اعلام آمادگی کامل نیروهای انتظامی با ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا به منظور آلودگی زدایی حجمی در شهر تهران خبر داد و گفت: مجموعه یگان ویژه برای آلودگی زدایی حجمی اقدامات موثری را در راستای کنترل کرونا انجام خواهند داد.

تشکیل اعضای کمیته علمی و شورای فرماندهی ستاد مدیریت بیماری کرونا، ضرورت بهره مندی از خانه‌های سلامت به منظور آموزش همگانی و ظرفیت سازی بین بخشی برای کنترل کرونا بخش دیگری از سخنان رییس دانشگاه را به خود اختصاص داد.

فرمانده عملیات مبارزه با کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به اینکه در روزهای آتی شاهد ایجاد توازن مدیریتی برای مقابله با کرونا در شهر تهران خواهیم بود گفت: امروز سه دانشگاه اصلی مستقر در تهران، با همگرایی و تعامل اولین تجربه عملیاتی و اجرایی در شرایط بحران را به نمایش می‌گذارند.مهر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: