کد خبر: ۲۵۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۰ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 28
وزیر امور خارجه چین با تشکر از ظریف به عنوان اولین مقام خارجی که پس از شیوع کرونا در چین با دولت و ملت آن کشور ابراز همدردی کرد، از شیوع این بیماری در ایران ابراز تاسف و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد
شفاآنلاین>سلامت> وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آمادگی چین برای ارسال کمک‌های تخصصی بیشتر در مبارزه با کرونا خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، وانگ یی وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین بعد از ظهر جمعه تلفنی با محمد جواد ظریف گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه چین با تشکر از ظریف به عنوان اولین مقام خارجی که پس از شیوع کرونا در چین با دولت و ملت آن کشور ابراز همدردی کرد، از شیوع این بیماری در ایران ابراز تاسف و با دولت و ملت ایران ابراز همدردی کرد.

وی همچنین آمادگی چین را برای ارسال کمک های تخصصی بیشتر و نیز در اختیار قراردادن تمام یافته‌ها و روش ها مبارزه با کرونا و همکاری علمی‌ با ایران اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ایران نیز با قدردانی از کمک های فنی و تخصصی چین،  همه گیری کرونا را یک مساله جهانی خواند و راه حل آن را همکاری و همدلی همه کشورها به دور از سیاسی کردن آن خواند و از همکاری محققان و پژوهشگران دو کشور برای تحقیقات علمی مشترک برای ریشه کنی این بیماری استقبال کرد. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: