کد خبر: ۲۵۲۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - 2020February 27
استرس و اضطراب مداوم ترس از ابتلای کرونا ویروس باعث می‌شود تا در بدن هورمون کرتیزول که خود سرکوبگر سیستم ایمنی بدن است فعالیت خود را آغاز کند و بدن بیشتر از پیش مستعد ابتلا به انواع بیماری حتی سرطان می‌شود
شفاآنلاین>سلامت>مسئول مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحد استان قم ترس از کرونا را از عوامل مهم شکست در مقابل این ویروس دانست.

به گزارش شفاآنلاین،هادی خورسند در خصوص ترس از ابتلا به ویروس کرونا در مردم گفت: احساس ترس شدید باعث فعال شدن سیستم سمپاتیک می‌شود و میزان کورتیزول فراوانی  از طریق غدد فوق کلیوی آزاد می‌شود و مجموعه اینها بدن را آماده باش نگه می‌دارد که در حالت عادی طبیعی است، اما در مدت زمان طولانی باعث می‌شود امکانات بدن از بین برود و دچار درهم آمیختگی و گسست و فروپاشی شود.

وی با اشاره به این که با افزایش استرس بدن مهیای پذیرش هر نوع ویروس، انگل و قارچ می‌گردد افزود: از این رو استرس و اضطراب مداوم ترس از ابتلای کرونا ویروس باعث می‌شود تا در بدن هورمون کرتیزول که خود سرکوبگر سیستم ایمنی بدن است فعالیت خود را آغاز کند و بدن بیشتر از پیش مستعد ابتلا به انواع بیماری حتی سرطان می‌شود.

خورسند بیان کرد: با وسواس افراطی خودمان را بیشتر مستعد دریافت بیماری نکنیم. با کنترل استرس به راحتی می‌توان از این ویروس عبور کرد و صرفا دستورالعمل‌های پزشکی را از منابع رسمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنیم.

وی به والدین توصیه کرد: سعی برآن داشته باشند نسبت به راه‌های پیشگیری از این ویرس با کودکان و نوجوانان خود صحبت کنند و از ارایه آمار مرگ و میر به کودکان شدیدا اجتناب کنند تا از ایجاد استرس و اضطراب در کودکان جلوگیری شود.

هادی خورسند در پایان آمادگی مرکز مشاوره روانشناسی جهاد دانشگاهی استان قم را برای ارائه مشاوره به خانواده های پر استرس و مرتبط با افراد مبتلا به ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار خواهیم بست.

گفتنی است علاقه مندان به دریافت نوبت مشاوره‌های روانشناسی مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی استان قم می‌توانند با شماره 31621 تماس بگیرند.ایسنا 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: